Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «احمدحسین فلاحی» روز جمعه در جشنواره صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: استان همدان مهد پرورش بزرگان و اندیشمندانی است که نقش مهمی در شکل گیری تاریخ و تمدن این دیار داشته اند و استفاده از اندیشه ها و خدمات آنها برای رشد و توسعه فرهنگی بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دراین زمینه ایجاد یک مرکز یا دبیرخانه برای حفظ آثار ارزشمند این علما و چهره های فرهیخته، زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل کنونی جامعه با گذشته پرافتخار این دیار را فراهم می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: علما و مفاخر استان همدان چهره های ملی و بین المللی و به نوعی شناسنامه و هویت این دیار محسوب می شوند و ثبت و ضبط آثار این بزرگان در این خصوص بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به گرایش عمومی جامعه به سمت فضای مجازی، اظهار داشت: سرعت انتشار مطالب و اخبار در فضای مجازی قابل کتمان نیست اما مطالعه مکتوب لذت بیشتر و بهتری دارد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» دیگر نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: رهبری فرزانه انقلاب سال ۱۳۸۳ در سفر به همدان فرمودند  که «همدان سه هزار و ۳۰۰ سال تاریخ قطعی دارد و شهری در جهان با این تاریخ سرپا نیست»، همدان دست کم ۵۰۰ سال پایتخت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا همدان در شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان «پایتخت تاریخ تمدن ایران اسلامی» مزین شده است، افزود: اجازه نداریم سخنانی به زبان بیاوریم که در تراز پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نباشد.

وی با اشاره به اینکه همدان در طول تاریخ دانشمندان مطرح و بزرگی را در عرصه علمی داشته است، افزود: این داشته ها مهم ترین ظرفیت برای تبدیل شدن این استان به یک قطب ملی و منطقه ای در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی است.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به ظرفیت ها و داشته های این استان در حوزه مختلف علمی و فرهنگی گفت که استان همدان توان و ظرفیت تبدیل شده به نماد فرهنگ ملی با شاخص های مشخص و قابل ارزش در کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنرهای معاصر» استان بازدید و از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه خبر داد.

«محمدمهدی اسماعیلی» به همراه «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار و «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال احداث موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ شهر همدان(مرکز همایشها) بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی این دو طرح اثرگذار فرهنگی دستوراتی صادر کرد.

حضور در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بخش دوم سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان بود که در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا برگزار شد.

حضور و سخنرانی در آیین ویژه افتتاح موزه چاپ و جشنواره صنعت نشر و چاپ استان همدان آخرین برنامه کاری سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیار هگمتانه بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان صنعت چاپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان صنعت چاپ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی