Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:17:57 GMT

«فریب رسانه‌ای» شگرد دشمن برای تحریف مطالبات مردم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۴۷۷

«فریب رسانه‌ای» شگرد دشمن برای تحریف مطالبات مردم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که دو موضوع حق مسلم مردم است، اظهار کرد: «مطالبه» از جریان‌های حکومتی اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه و «نقد» این جریان‌های حکومتی حق مردم است.

وی با اشاره به نقش مردم در انتخاب مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی، ادامه داد: مردم بر حسب پیشنهادی که افراد داشتند و کاندید شدند، نماینده تعیین کردند، رئیس جمهور انتخاب کردند و نمایندگان مجلس نیز وزرای دولت را تعیین می‌کنند، مردم حق دارند از آنان مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فریب رسانه‌ای»، شگرد تحریف مطالبات

امام جمعه مشهد مقدس با یادآوری این‌که مردم در حوزه‌های معیشتی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مرتبط با زندگی روزمره خود مطالبه دارند، خاطرنشان کرد: اگر کمبود، کوتاهی و سوءمدیریتی در نظام زندگی اجتماعی خودشان احساس کردند، حق دارند نقد کنند اما این نقد باید منصفانه باشد.

وی، بیان عیب و اشکال در کنار ارائه راهکار برای حل مشکل را از ویژگی‌های نقد منصفانه دانست و گفت: اصل مطالبه و نقد حق مردم است اما امروز دچار مشکلی به‌عنوان «فریب رسانه‌ای» هستیم که هم از خارج و هم از داخل کاری می‌کنند که حق را به ناحق مبدل کنند.

انحراف مطالبات مردم با اعمال ساختارشکنانه

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: فریب رسانه‌ای، مطالبه به حق را به «زیاده‌خواهی» و نقد را به «عیب‌جویی» تبدیل می‌کند؛ به مطالبه به‌حق مردم چهره ناحق می‌دهند و به‌صورت یک جریان ساختارشکنانه ناحق مبدل می‌کنند که بزرگ‌ترین جنایت جریان رسانه‌ای امروز در دنیاست.

وی با بیان این‌که دشمن خارجی دشمن می‌کند اما عده‌ای در داخل آگاهانه و عده‌ای نیز ناآگاهانه در این مسیر حرکت می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای ناآگاهانه به‌خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن دشمن، به ابزار فریب رسانه‌ای دشمن تبدیل می‌شوند و سبب می‌شوند جریان به‌حق مردم به‌صورت ناحق جلوه کند.

جریان اصفهان، مصداق فریب رسانه‌ای دشمن

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، از قضایای به‌وجود آمده در اصفهان به‌عنوان مصداقی از فریب رسانه‌ای دشمن یاد کرد و ادامه داد: در هفته‌های گذشته مردمی به‌عنوان مطالبه حق در اصفهان در زاینده‌رود تجمع کردند تا حق‌آبه خودشان را مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: یک بحث تجمع مردم، ضربه‌های خشکسالی و فشاری است که به آنان وارد شد و بعد از تجمع، با مذاکره، تبادل نظر و پوشش رسانه‌ای مسئله حل شد که اگر این مثلث عملیاتی در بحران‌های اجتماعی ما حاکم شود، در زندگی سیاسی و اجتماعی خود با بحران مواجه نمی‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که ضلع اول این مثلث، بصیرت مردم بود، خاطرنشان کرد: مدیریت رسانه‌ای هوشمند و پاسخگویی مسئولین، دو ضلع دیگر این مثلث بود که موضوع را مدیریت کرد و حل مشکل مردم نیز به جریان افتاد اما همان فریب رسانه‌ای که قصد دارد مطالبه مردم را تحریف کند، به سراغ جامعه انقلابی اصفهان آمد.

وی افزود: پس از آن، موضوع به‌صورت یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه از سوی افرادی معلوم‌الحال تبدیل شد دشمن از قبل برای چنین جریانی برنامه‌ریزی داشت تا مزدوران خودش را با کوکتل مولوتوف به‌میان جمعیت بفرستد، چادرهای مردم را آتش بزنند و شعارهای ساختارشکنانه‌ای انجام بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم اصفهان مردمی نیستند که برای نان و آبشان در مقابل نظام و انقلابی بایستند، یادآور شد: مردمی که در راه انقلاب خون داده‌اند هیچ‌گاه برای شکم در مقابل آن نظام و انقلاب قرار نمی‌گیرند.

مراقب فریب رسانه‌ای در فضای مجازی باشید

وی متذکر شد: شما جوانان که در رابطه با شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌های گوناگون قرار دارید، حواستان جمع باشد تا این حرکت‌های رسانه‌ای شما را فریب ندهد و مطالبات شما را تحریف نکنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که حرکت‌های ناهنجار بعد از اجتماع به‌حق مردم و تحریم مطالبات آنان، بالاترین توهین و خیانت به مردم اصفهان بود، خاطرنشان کرد: مراقب باشید در عرصه مطالبات به حقی که دارید، طوری مطالبات خود را انجام دهید که قابل تحریف نباشد و فریب رسانه‌ای دشمن، دست و پا گیر شما نشود.

کد خبر 5366589

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد جریان تحریف اصفهان عملیات فریب ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه زلزله گرگان عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا آلودگی هوا معلولان خطبه های نماز جمعه تبریز ایلام فریب رسانه ای دشمن علم الهدی آیت الله حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟