Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرالله رخشانی مهر روز جمعه پس از بازدید از طرحهای آموزش و پرورش گناباد در نشست جمع بندی سفر به این شهرستان خراسان رضوی افزود: در ساخت مدارس تا جایی که وسعت آنها اجازه می‌دهد باید حیاط‌های بزرگ در نظر گرفته شود زیرا بخش اعظم حضور و فعالیتهای پرورشی دانش آموزان در حیاط‌ مدارس انجام می‌شود و تا جایی که امکان دارد فضاهای آموزشی نباید بیشتر از ۲ طبقه ساخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ساخت و توسعه و بازسازی مدارس باید به جانمایی و نور کافی برای کلاسهای درس توجه شود و طرحهایی که با مشارکت خیران در دست احداث هستند باید به صورت کامل و طبق تفاهمنامه با آنان و با افزایش نظارت مسوولان ذیربط تکمیل شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس باید به گونه ای احداث شوند که از مقاومت کافی برخوردار بوده و تا سالیان متمادی بدون هیچ مشکلی فعالیت آموزشی در آنها جریان یابد.

وی افزود: مدرسه سازی هیچ زمان تمام نمی شود و مانند یک جریان و متناسب با نیاز مناطق مختلف همواره در جریان است و باید با حفظ کرامت خیران بستر مشارکت آنان در احداث فضاهای آموزشی افزایش یابد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وجود ۱۴ طرح نیمه تمام یا نیازمند بازسازی و مقاوم سازی در بخش آموزش و پرورش گناباد خواستار افزایش توجه مسوولان ذیربط به تامین اعتبار این بخش شد.

محمد صفایی دلویی گفت: با موافقت معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲ مدرسه در روستاهای باغ آسیا و قاسم آباد گناباد و بجستان توسط این ستاد احداث می شوند.

حامد قربانی فرماندار گناباد هم با بیان اینکه ۴۰ درصد فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق روستایی این شهرستان آسیب پذیر و نیازمند مقاوم سازی هستند و  یک مدرسه در یکی از روستاهای گناباد در کانکس دایر است، خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به تکمیل اعتبار بازسازی این طرحها و رفع این مشکل شد.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز که در ۹۱۱ کلاس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد مشغول تحصیل می‌باشند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گناباد ریاست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گناباد مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گناباد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش