Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@19:31:26 GMT

اسکورت نفتکش‌ها در کانال سوئز

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۸۰۹

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری با بیان این‌که «نیروی دریایی ارتش تحرکات دشمن را در عرصه دریا و زیردریا رصد می‌کند»، گفت: نیروی دریایی با اقتدار در میدان حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری در سخنان قبل از خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مختص قشر خاصی نیست و همه مردم در تمامی امور و حرفه‌ها باید فرهنگ بسیجی را برای ارتقای نظام مقدس اسلامی در وجود خود تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند و امروز طبق فرمایش فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی)، آب‌های بین المللی متعلق به همه است و تمام ملت‌ها باید از منافع آن استفاده کنند.

دریادار دوم رودسری با اشاره به اهمیت دریا و همسایگی جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور اظهار داشت: با ۱۲ کشور دارای مرز دریایی هستیم و بیش از ۹۴ درصد حمل ونقل دنیا از طریق دریا انجام می‌گیرد و اگر کشوری به دریا و آب‌های آزاد راه نداشته باشد، دچار خفگی ژئوپولتیک شده است.

وی افزود: انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و ... بهانه است و امروز به دلیل اینکه اجازه نمی‌دهیم نظام سلطه در جهان حاکم باشد و هرآنچه بخواهد بر مردم جهان تحمیل کند و همچنین به خاطر موقعیت استراتژیک کشور، دشمن با ما در حال مبارزه است، از این رو سربازان نیروی دریایی ارتش پیرو تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، در عرصه دریا به گونه‌ای اقدام می‌کنند تا ذره‌ای به منافع کشور و نظام لطمه وارد نشود.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش یادآور شد: اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما بوده و امروز با توانمندی و دانش جوانان متخصص این مرز و بوم ناوشکن‌های موشک اندازی ساختیم که بیش از ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی را پیموده بدون اینکه دست کمک به سوی کشوری دراز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این توفیقات در سایه هدایت و تدابیر مقام معظم رهبری حاصل شده است و سبب شد تا کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای پرتلاطم با عزت و افتخار سختی‌ها را به جان بخرد و برای ملت و نظام افتخار رقم زند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم