Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:45:01 GMT

واکنش علم‌الهدی به حوادث اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۹۴۳

واکنش علم‌الهدی به حوادث اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهارداشت: فطرت و خلقت و تکوین انسان مبتنی بر دشمنی و عداوت نیست.

آیت الله علم‌الهدی گفت: انسان در زندگی با امکانات محدود روبروست و ممکن است برخورد منافع ایجاد شود. در کره زمین باید زندگی اجتماعی داشت و در این همزیستی بعضاً ناسازگاری رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان‌ها در کره زمین در یک میدان رقابت با دیگران هستند و طبیعی است رقابت و حس برتری جویی مشکلاتی را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه دو چیز حق قطعی مردم است بیان کرد: مطالبه از جریان‌های حکومتی و نقد آنها حق مردم است.مردم نماینده در مجلس تعیین کردند و رئیس جمهور انتخاب کردند و با یک تشخیصی این انتخاب‌ها رخ داده و مطالبه حق مردم است.

آیت الله علم‌الهدی افزود: اگر کوتاهی و عدم تدبیری را مردم احساس کردند حق مردم است که نقد منصفانه کرده و راهکار را نیز بگویند.ممکن است این دو حق مبدل به ناحق شده و تبدیل به زیاده‌خواهی شود.

وی گفت: امروز دچار فریب رسانه‌ای هستیم و حق به ناحق تبدیل شده؛ اینها مطالبه حق مردم را تبدیل به جریان ساختارشکنانه می‌کنند و این بزرگترین عداوت جریان رسانه‌ای است اما مسائل رسانه‌ای داخل هم در شبکه‌های اجتماعی نگران‌کننده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عده‌ای هم در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه ابزار فریب رسانه‌ای دشمن می‌شوند و مطالبات مردم تحریف می‌شود.از دشمن اشکال نیست اما آن که مهم است دنباله‌روی افرادی در داخل از دشمن است تا ناحق‌سرایی را رایج کنند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: در هفته‌های گذشته مردمی برای مطالبه حق در اصفهان تجمع و حق آبه خود را مطالبه کردند و علت هم از میان رفتن مزارع بود، اما اصل تجمع به حق بود. بعد از تجمع با مذاکرات و مدیریت قابل توجه رسانه‌ای مسئله در یک مثلث حل شد و همه جا این مثلث در مسائل اجتماعی ما باید حاکم شود.

وی افزود: یک ضلع این مثلث مطالبه بصیرت‌مدارانه مردم بود. مدیریت رسانه‌ای هوشمندانه رسانه ملی هم مهم بود و ضلع سوم پاسخگویی مسئولان بود.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: با این مثلث مشکل مردم حل شد اما فریب رسانه‌ای مطالبه را تحریف کرد و بعد از حل مسئله پای کار آمد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دلسوز پاسخگو شدند و برحسب راهکار مردم توافقی با دولت انجام شد اما یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه رخ داد و دشمنان برای این جریان برنامه‌ریزی داشتند و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به میان مردم فرستادند. مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند اینها عده‌ای مزدور دشمن و عده‌ای هم جوان ناآگاه به تحریک دشمن بودند، اما خوشبختانه مسئله جمع شد.

وی بیان کرد: مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس فعال بودند و نمونه بارز آن لشکر نجف اشرف است و اینک هم اصفهان مهد شهید حججی‌هاست.این مردم مقابل انقلاب می‌ایستند؟ مگر آب از خون بالاتر است؟

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: این شعارهای هنجارشکنانه توهین به نظام نبود بلکه توهین به مردم اصفهان بود. این حرکت‌های هنجارشکنانه را دشمنان مردم اصفهان صورت دادند و یک عده جوان خام هم دنبال اینها راه افتادند. اینها مردمی هستند که برای انقلاب خون داده‌اند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: برادر و خواهر مسلمان حواستان به حرکات رسانه‌ای جمع باشد.بزرگترین جنایت در این مسئله تحریف مطالبات مردم بود. در عرصه مطالبات به حق آنها را به شکلی انجام دهید که قابل تحریف نباشد.

وی گفت: امروز روز اول و دوم پیروزی انقلاب نیست.مردم ثابت کرده‌اند که مدیریت داهیانه رهبری بر همه چیز زندگی آنان مقدم است.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: مردم پای انقلاب تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند.مردم از همه چیز ممکن است دست بردارند اما از نظام و انقلاب دست برنمی‌دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه خبرگان رهبری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی آیت الله علم الهدی مردم اصفهان رسانه ای حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند

استاندار اصفهان گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما رسانه‌ها چهره خبیث این رژیم را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • بیانیه تند باشگاه تراکتور؛ «مطالبه‌گری» را دستاویز پوشش ضعف‌هایتان نکنید!
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران