Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ما در حوزه منابع آبی کشور مشکل مدیریت داریم، گفت: ما با پدیده خشکسالی مواجه‌ایم اما سومدیریت در حوزه منابع آب را داریم و امروز بخش‌های زیادی از کشور برای تأمین آب آشامیدنی دچار مشکل است.

وی افزود: در استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری که خود منبع آب هستند و در استان‌هایی همانند خوزستان که پنج رودخانه در آن جریان دارند مردم در شهرها و روستاها آب شرب ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان در غرب کشور و در نقاط دیگر ما اکوسیستم را به هم زده‌ایم و تلاب‌های ما در حال خشک شدن هستند که با خشک شدن آنها تلاب‌های خشک شدن به کانون ریزگردها تبدیل خواهند شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب‌ها، دریاچه‌ها و ... در کشور نشان‌دهنده آن است که مدیریت آب در کشور دارای مشکل است و باید به این روش در این حوزه خاتمه داد.

وی افزود:‌ما مدیریت منابع آب را به دست وزارت نیرو داده‌ایم و این یعنی تعارض منافع؛ در حالیکه مدیریت منابع آبی باید توسط یک مجموعه‌‌ای انجام می‌شد که نگاه جامع به این مسئله داشته باشد مثل توجه به مسائل زیست محیطی.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مدیریت منابع آب صحیح بود امروز ما شاهد نبودیم که 20 واحد صنعتی فولاد که آب‌بر هستند در مناطق کویری تأسیس شده و یا در حال تأسیس باشد و ما در کنار تأسیس این واحدهای صنایع فولادی برای تأمین آب شرب مردم با مشکل مواجه باشیم. نکته مهم اینجا است که اکثر این واحدها در مناطقی تأسیس شده و یا می‌شود که از سوی وزارت نیرو از نظر منابع آبی به عنوان منطقه ممنوع معرفی شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد:‌ امروز در بسیاری از کشورهای دنیا مدیریت منابع آب از حالت سنتی و سدسازی به آبخیزداری تغییر کرده اما متأسفانه ما به این مسائل توجهی نداریم و اینگونه به نظر می‌رسد ما در سیاست‌گذاری‌ها در حوزه آب نیازمند تغییر جدی هستیم.

وی افزود:‌ اگر این تغییرات صورت نگیرد یک سال شاهدیم سیل مردم و اموال آنها را می‌برد و در سال بعد از آن هم استان‌های مختلف دچار تنش آبی می‌شوند و مشکلاتی که برای تأمین آب شرب و کشاورزی استان‌ها پایین‌دست پیش می‌آید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به سومدیریت‌ها در بحث منابع آبی پایان داد و اگر ما با این شیوه به کار خود ادامه دهیم به جز تنش و نگرانی برای مردم و اینکه بین استان‌های مختلف انشقاق ایجاد کنیم فایده دیگری نخواهد داشت.

یوسفی خاطرنشان کرد: همه کشور باید ید واحد باشند. مناسب نیست که ما مردم را در مورد مسئله آب دچار انشقاق کنیم و بین استان‌های مختلف در این باره تفرقه به وجود بیاوریم. مردم ما در طول تاریخ برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کرده‌ا‌ند و درست نیست با سومدیریت به این مردم فشار بیاوریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مشکل آب در کشور نتیجه سومدیریت‌های گذشته است، گفت: این درست نیست که ما در بحث مشکل آب مردم را دچار تنش کنیم بلکه باید مدیریت در حوزه آب را اصلاح کرده و سیاست‌ها در این حوزه را تغییر دهیم.

وی افزود: ما باید سیاست‌های مدیریت آب را اصلاح کنیم نه اینکه مردم استان‌های مختلف دچار تنش کرده و در مقابل هم قرار دهیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس عضو هیأت رئیسه مجلس مجلس شورای اسلامی مدیریت منابع آب استان های مختلف منابع آبی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوادیان زاده در نشست علمی و تخصصی با موضوع آب، صلح و تاب آوری با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب گفت: یزد با برخورداری از پیشینه، فرهنگ غنی، ماندگار و تاریخی در حوزه آب و مدیریت منابع آبی الگویی مناسب در دنیا است.

وی ادامه داد: آب و مدیریت منابع آبی نیز موجب شده تا این موضوع زمینه ساز صلحی پایدار و هم زیستی اقوام مختلف در این شهر جهانی باشد.

نشست آب، صلح و تاب آوری با مشارکت دانشگاه یزد با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب در مرکز بین المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت