Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با فارس، با اشاره به قانون منع بکارگیری مدیران دو تابعیتی‌، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود و تاکید قانون این است که دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند در مسئولیت‌های حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیتی داشته باشند.

وی افزود: مدیران دو تابعیتی برای پیشبرد امور دل نمی‌سوزانند و از همه توان خود برای پیشبرد مجموعه استفاده نمی‌کنند و حتی ممکن است تحت تاثیر افراد نااهل قرار بگیرند و به دلیل حضور خویشاوندانشان در خارج از کشور ممکن است اطلاعات محرمانه سیاسی، اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به بیرون از کشور درز پیدا کند.

سلیمی ادامه داد: تجربه نشان داده که برخی از مدیران دو تابعیتی دوره مسئولیت را طعمه‌ای برای ثروت اندوزی و انباشت سرمایه خود در خارج از کشور قرار دادند و مردم اکنون به این نوع مدیریت حساس شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند و اگر اغماضی صورت گیرد استنکاف از قانون است.

سلیمی در همین خصوص به ادامه فعالیت مدیرعامل دو تابیعتی شرکت ملی مس و اعتراض کارگران این شرکت به دلیل به تعویق افتادن حقوق‌های خود اشاره و  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مسئله حق و حقوق کارگران را پیگیری خواهد کرد؛ نمی‌شود که حق و حقوق کارگر پرداخت نشود و بعد آقایان در مجمع فوق‌العاده خودروی لاکچری برای مدیرعامل و هئیت مدیره تامین کنند؛ وزیر صمت حتما باید به این مسئله ورود کند.

وی گفت: برخی از مدیران عامل دو تابعیتی چون علقه‌ای ندارند به جای حل مشکلات زیرمجموعه خود به دنبال ریخت و پاش هستند که از وزرا می‌خواهیم به طور قاطع برخورد کنند.

 

منبع: الف

کلیدواژه: دو تابعیتی مدیران دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد