Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این نخستین بار در تاریخ موسسه برلین است که گنجینه غنی تاریخ و هنر و فرهنگ ایران از پنج هزار سال پیش تا امروز در قلب اروپا به تماشا درمی‌آید و مرور می‌شود. ۳۶۰ قطعه اثر تاریخی از گنجینه ساریخانی در لندن برای نمایش به برلین منتقل شده و آثاری از موزه دولتی برلین هم کنار آنها در معرض دید دوستداران فرهنگ و هنر ایران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه «پنج هزار سال فرهنگ و هنر ایران» از شنبه چهارم دسامبر در برلین آغاز به کار می‌کند و تا بیستمین روز سومین ماه سال ۲۰۲۲ در آستانه آغاز سال نو شمسی ادامه می‌یابد. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند آثاری تاریخی و باستانی از دوران حکمرانی هخامنشیان و ساسانیان ببینند و سپس شاهد دوران اوج فرهنگ اسلامی در ایران باشند. ایران شاهراه فرهنگی سه قاره آسیا و آفریقا و اروپا بود و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم هم آن را به کانون فرهنگ و هنر و تجارت تبدیل کرده بود.

اشتفان وبر، مدیر موزه هنرهای اسلامی آلمان درباره جایگاه و ارزش نمایشگاه «پنج هزار سال فرهنگ و هنر ایران» چنین گفته است: «این رویداد فرهنگی می‌خواهد نگاهی مستقل به یک فرهنگ ملی بسیار مهم و بسیار باستانی داشته باشد که برای ما هم اهمیت دارد. تاریخ و فرهنگ ایران یکی از ارزشمندترین‌ها در تمام جهان است.»

اوته فرانک و اشتفان وبر از موزه هنرهای اسلامی آلمان و اینا سندمن از گنجینه ساریخانی مدیران و برنامه‌ریزان «پنج هزار سال فرهنگ و هنر ایران» هستند و راهنمایان به چهار زبان انگلیسی و آلمانی و عربی و فارسی به بازدیدکنندگان اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند. ضمن اینکه امکان بازدید آنلاین از نمایشگاه هم فراهم است.

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه «پنج هزار سال فرهنگ و هنر ایران»، کتاب آثار آن در ۳۹۶ صفحه با نمایش ۶۱۰ اثر رنگی منتشر می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. بهای این کتاب ۴۹.۹۰ یورو تعیین شده است.

کد خبر 640848 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد

به گزارش همشهری آنلاین در جریان مسابقات قهرمانی کشور آلمان ۲۰۲۴، سامیار عبدلی شناگر ایرانی ساکن آلمان موفق به جابه‌جایی رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند شد.
عبدلی که سریع‌ترین شناگر ایران محسوب می‌شود، ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۷۰ ثانیه شنا کرد و رکورد این ماده را به نام خود به ثبت رساند. پیش از این سینا غلامپور برای نخستین بار ۱۰۰ متر آزاد را کمتر ۵۱ ثانیه شنا کرده و زمان ۵۰.۸۴ ثانیه به را به ثبت رسانده بود.

عبدلی در این رقابت ها دو بار هم رکورد ۱۰۰ متر کرال سینه را بهبود بخشید. تاییدیه این رکورد که در کشور آلمان به ثبت رسید و پس از استعلام توسط کمیته فنی، در سوابق رکوردهای ملی ورزشکاران ثبت شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد:‌

رکورد جدید:‌ سامیار عبدلی ۵۰.۷۰ – مسابقات قهرمانی کشور آلمان ۲۰۲۴

رکورد پیشین: سینا غلامپور ۵۰.۸۴ – مرحله نخست هجدهمین دوره لیگ شنا

کد خبر 847175 برچسب‌ها ویژه ورزشی آلمان

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قم
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • مرور کارهای تاکتیکی در هوای بارانی اراک (عکس)