Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان با اعلام اینکه به وظیفه خود در دولت این کشور ادامه خواهد داد، تاکید کرد حفظ کردن این دولت به بدست او بسیار بهتر از بازگشت به گذشته و خلاء قدرت در لبنان است.

میقاتی همچنین از دو راه‌حل برای بهبود بخشیدن به شرایط فعلی لبنان خبر داده و گفت: برای برون رفت از شرایط فعلی که تنها بعد از گذشت ۵۰ روز از روی کار آمدن دولت پیش آمده است دو راه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولی دعوت از هیئت وزیران و برطرف کردن اختلافات است و دومی استعفای دولت است، اما من همیشه سعی می‌کنم بهترین حالت را انتخاب کنم و بهترین حالت اکنون ادامه دادن به وظیفه خودمان است.

نخست‌وزیر لبنان درخصوص بحران ساختگی میان این کشور و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نیز اعلام کرد لبنان درصورتی احساس امنیت می‌کند که در کنار برادران خود باشد.

بعد از انفجار بزرگ بندر بیروت دولت لبنان به ریاست «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور استعفا داده و «سعد الحریری» جایگزین دیاب شد. الحریری نزدیک به یک سال نتوانست دولتی در لبنان تشکیل دهد که این موضوع وضعیت را برای مردم این کشور بدتر کرده و بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی لبنان را فرا گرفت.

سعد الحریری نیز بعد از بدتر کردن وضعیت لبنان از سمت خود استعفا داد و «نجیب میقاتی» سیاستمدار لبنانی توانست بعد از ۱۳ ماه فرازونشیب دولت لبنان را تشکیل دهد.

با وجود اینکه لبنان بعد از روی کار آمدن دولت میقاتی نیز همچنان به تعادل نرسیده است عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس (بحرین، کویت و امارات) با بهانه‌های واهی روابط دیپلماتیک خود را با بیروت قطع کرده و این کشور را با یک بحران سیاسی دیگر روبرو کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه تحولات لبنان کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور از صبح امروز (پنجشنبه) ۱۳ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز می‌شود.

نتایج قرعه کشی شش وزن نخست به شرح زیر است:

۳۵ کیلوگرم ۳۳ نفر
۴۱ کیلوگرم: ۳۵ نفر
۴۸ کیلوگرم: ۳۸ نفر
۵۷ کیلوگرم: ۳۷ نفر
۶۸ کیلوگرم: ۳۸ نفر
۸۵ کیلوگرم: ۳۵ نفر

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور