Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:31:21 GMT

پیروزی قاطع فردوس قم در آخرین بازی نیم‌فصل  

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۵۱۲

در این دیدار که عصر جمعه در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد، عباسی (۳ گل)، مهری و قلندری برای فردوس قم گلزنی کرده و تک گل تیم فرش آرای مشهد را نیز سینا اسدی وارد دروازه حریف کرد.

بازیکنان تیم فردوس قم که پس از شکست سنگین ۷ بر یک مقابل مس سونگون در هفته دوازدهم پا در این میدان گذاشته بودند، بازی خوب، جنگنده و با انگیزه ای را مقابل فرش آرا به نمایش گذاشتند و توانستند با یک بازی منطقی در تمام نقاط زمین، حریف مشهدی خود را مغلوب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رحیمی دروازه بان اول فرش آرا در این دیدار عملکرد بسیار ضعیفی در برابر مهاجمان فردوس قم داشت که در نیمه دوم به دلیل مصدومیت جای خود را به محمدعلی نیکنام دروازه بان دوم این تیم داد.

تیم فردوس قم با کسب این نتیجه ۱۶ امتیازی شد و با کسب ۵ برد، یک مساوی و ۷ باخت در رده ششم جدول رده بندی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور قرار گرفت تا در پایان نیم فصل، باخت های متوالی ابتدای فصل خود را تا حدودی جبران کرده و در میانه جدول قرار بگیرد./

برچسب‌ها لیگ برتر فوتسال فوتسال قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتسال فوتسال قم لیگ برتر فوتسال فوتسال قم فردوس قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌ها قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی فوتسال ایران در این بازی را عادل‌اف (گل به خودی)، زیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

شروع ضعیف شاگردان شمسایی

با آغاز این دیدار تیم ملی فوتسال ایران تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضد حملات می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد و در دومین دقیقه بازی از روی یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه بازیکن این تیم راهی در چهارچوب پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۵ این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که از روی یک حرکت از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفتند و پاس در عرض سالار آقاپور با دفع اشتباه مدافع ازبکستانی وارد دروازه شد تا نخستین گل ایران از روی گل به خودی به ثمر برسد.

برتری بازیکنان ایران ۲ دقیقه بیشتر طول نکشید و از روی خطایی که از فاصله ۱۵ متری نصیب ازبکستان شد بازیکن این تیم توانست با یک شوت روی زمین بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و سرعت بالای انتقال توپ ازبک ها از دفاع به حمله موجب شد بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری بازی کنند و بی گدار به آب نزنند.

یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی ایران در نیمه اول این بازی باقر محمدی بود که در چند صحنه با واکنش‌های دیدنی خود مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

اما در حالی که ۲ دقیقه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. در سوی دیگر میدان هم دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.

تساوی در نیمه دوم

شاگردان وحید شمسایی با آغاز نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند و سعی داشتند بازی را به تساوی بکشانند و در دقیقه ۲۴ مسلم اولادقباد قصد داشت از روی یک ضربه اوت توپ را به بازیکن خودی ارسال کند که در بین راه با برخورد به بازیکن ازبکستان مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

اما در دقیقه ۲۷ عادل‌اف بازیکن تیم ازبکستان که یک بار با گل به خودی دروازه تیمش را باز کرده بود با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا با ۴ نفره شدن حریف، فرصت مناسبی برای ملی پوشان کشورمان به دست بیاید و بتوانند گلزنی کنند.

به دنبال این اخراج، بازیکنان تیم ملی ایران حملات خود را تشدید کردند و در دقیقه ۲۹ مهدی کریمی با یک شوت قدرتمند تیر دروازه ازبکستان را به لرزه درآورد.

اما سرانجام در دقیقه ۳۰ بهروز کریمی موفق شد از روی پاس تماشایی سالار آقاپور گل سوم ایران را به ثمر برساند.

سعید احمدعباسی فرصت بسیار مناسبی داشت که در دقیقه ۳۳ یک بار دیگر دروازه ازبکستان را باز کند ضربه او با واکنش دروازه بان حریف مهار شد.

به دنبال فرصت سوزی‌های بازیکنان تیم ملی ایران در خط حمله و به دنبال آن سازماندهی نامناسب در خط دفاع، «زیانوف» در دقیق ۳۵ گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر رساند.

در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی ایجاد نشد تا این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و کار به دو وقت ۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی

در وقت‌های اضافه اول از آنجا که ازبکستانی‌ها ۵ خطا مرتکب شده بودند خطای این تیم منجر به یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم برای ایران شد اما سعید احمدعباسی نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند.

در وقت اضافه دوم هم در حالی که تنها ۶ ثانیه به پایان بازی زمان باقی مانده بود شوت احمدعباسی به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ به ۳ به پایان برسد و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد.

در ضربات پنالتی بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید تا شاگردان وحید شمسایی راهی دیدار نهایی شوند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که از ساعت ۱۴:۳۰ بین تیم‌های تایلند و تاجیکستان برگزار شده بود تایلند موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود. به این ترتیب تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ۹ اردیبهشت دیدار نهایی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6089296

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • صعود ملوان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • پیروزی رم در مینی‌بازی سری آ با حضور فیکس سردار
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد