Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@08:09:06 GMT

شما ترکیب استقلال در دربی را حدس بزنید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۸۲۲

شما ترکیب استقلال در دربی را حدس بزنید

استقلال در حالی فردا به مصاف پرسپولیس می رود که ابهامات زیادی در خصوص ترکیب این تیم و انتخاب چینش نفرات اصلی وجود دارد.

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دربی اعلام کرد که وریا غفوری را برای دربی در اختیار ندارد و حضور آرش رضاوند برای دیدار فردا نامشخص است. عدم حضور نام غفوری در لیست بازی فردا، غیبت او را قطعی کرد ضمن اینکه سرمربی استقلال از بردن نام گلر خود در بازی فردا اجتناب کرد تا بدین شکل حداقل 3 ابهام درخصوص ترکیب آبی ها وجود داشته باشد و باید منتظر تصمیم تیم پزشکی و در نهایت اعلام کادرفنی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* گلر دربی؛ رضایی یا حسینی؟


استقلال برای دروازه سه گزینه داشت که با خط خوردن رشید مظاهری، حالا دو گزینه پیش روی کادرفنی است. در 3 بازی گذشته، این علیرضا رضایی بود که در ترکیب اصلی قرار گرفت و دست بر قضا خوب ظاهر شد. سیدحسین حسینی نیز برای این دیدار از آمادگی کاملی برخوردار است و به درستی مشخص نیست چه کسی فردا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. مجیدی دو دروازه بان آماده در اختیار دارد و از این بابت نگرانی نخواهد داشت.

 

 

* استقلال در دربی: با 3 دفاع یا 4 مدافع؟


نکته مبهم دیگر، نوع چینش بازیکنان و سیستم مدنظر مجیدی است. استقلال در آبادان تغییر آرایش داد و با سیستم 4 دفاعه وارد زمین شد که این مسئله باعث نیمکت نشینی محمد دانشگر گردید. اگر مجیدی قصد داشته باشد دوباره با سیستم 3 دفاعه پای به زمین مسابقه بگذارد، باید شاهد بازگشت دانشگر به ترکیب اصلی باشیم، در غیر اینصورت یکی از میان مرادمند یا دانشگر باید روی نیمکت بنشیند چرا که حضور یزدانی در ترکیب اصلی قطعی است.

 

 

* جانشینان رضاوند و غفوری؟


در خط میانی نیز حضور آرش رضاوند در هاله ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن دچار مصدومیت شده و باید دید او به بازی فردا می رسد یا مجیدی جانشین دیگری برای او در نظر دارد. گفته می شود در صورت غیبت قطعی رضاوند، این رضا آذری خواهد بود که در ترکیب اصلی به میدان می رود. غیبت وریا غفوری نیز در دربی فردا قطعی شده و کادرفنی آبی ها به دنبال انتخاب بهترین جانشین برای کاپیتان تیمش است. محتمل ترین گزینه این است که شاهد عقب آمدن کوین یامگا باشیم و این بازیکن خارجی دربی را در سمت راست بازی کند.

 

 

 

* ژستد یا ارسلان، مسئله این است


در خط حمله نیز عملکرد رودی ژستد، کادرفنی را قانع نکرده و هر لحظه امکان تغییرات و حضور ارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب اصلی وجود دارد. انتظار می رفت تا مهاجم اهل کشور بنین بتواند در بازی های گذشته پایش به گلزنی باز شود ولی این مسئله رخ نداده است و این بازیکن، مطهری را به عنوان آلترناتیو خود می بیند. تمام این مسائل سبب شده که تشخصی ترکیب استقلال برای دیدار فردا امری سخت و دشوار باشد. 

 

 

به نظر می رسد ترکیب احتمالی آبی پوشان در دربی فردا به شرح زیر باشد اما  شما کاربران ورزش سه می توانید ترکیب مد نظر و احتمالی خود از تیم استقلال برای دربی حساس فردا را برایمان ارسال کنید تا نظرات شما در کمترین زمان ممکن به نمایش دربیاید.

 

سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – حسین مرادمند – محمد دانشگر – روزبه چشمی – رضا آذری – مهدی مهدی پور – جعفر سلمانی – کوین یامگا – امیرحسین حسین زاده – رودی ژستد

 

دربی (داربی) استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دربی داربی استقلال تهران ترکیب اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ بر سر جواد نکونام

بیایید تصور کنیم همان‌طور که ما در این ماه‌ها پای تماشای دربی ریاض نشسته‌ایم و بازی الهلال و النصر را دیده‌ایم، برخی از عربستانی‌ها هم پای دیدن دربی تهران نشسته باشند؛ نظرشان درباره آنچه در این دیدار دیدند، چه می‌توانست باشد؟ این بازی آیا جز آبروریزی چیز دیگری برای فوتبال ما داشت؟ البته که این آفت درباره خیلی از تقابل‌های پرسپولیس و استقلال وجود دارد؛ اما این یکی احتمالا جزو بدترین دربی‌های تاریخ پایتخت بوده است.

عمده تحلیل‌ها درباره اینکه چرا شهرآورد تهران به چنین سرنوشتی دچار شد، حول این محور است که کادرفنی استقلال با علم به اینکه نتیجه مساوی می‌تواند صدرنشینی این تیم با ۳امتیاز فاصله را حفظ کند، تصمیم به ارائه یک بازی دفاعی و بسته گرفت و به نوعی جذابیت دربی را کشت. در این میان حتما انتقاداتی به پرسپولیس هم وارد است و انتظار می‌رفت شاگردان اوسمار ویرا بتوانند از مالکیت بیشترشان بر توپ و میدان استفاده مفیدتری ببرند؛ اما به هر حال بازی به‌شدت دفاعی استقلال کار را سخت کرد و حالا پرسش اینجاست که آیا جواد نکونام کار درستی انجام داد یا نه؟ در این زمینه دو نگاه وجود دارد که سعی می‌کنیم هر دو آن‌ها را مرور کنیم.

حق با جواد است

شاکله اصلی این گروه را بخشی از هواداران نتیجه‌گراتر استقلال تشکیل می‌دهند. آن‌ها بر این باورند که با توجه به تفاوت محسوس بین دارایی دو تیم و اینکه اگر آبی‌ها هجومی بازی می‌کردند حریف پرسپولیس نمی‌شدند، نکونام بهترین تدبیر را اندیشید. او تا حد امکان تیمش را در مقابل دروازه خودی جمع کرد تا عناصر هجومی زهردار حریف همچون مهدی ترابی، امید عالیشاه، سروش رفیعی، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر را از کار بیندازد. آن‌ها می‌گویند غر زدن درباره کیفیت پایین دربی و ترس و محافظه‌کاری استقلال فقط چند روز طول می‌کشد و بعد همه چیز رو به فراموشی خواهد رفت؛ در عوض آنچه باقی می‌ماند، جام قهرمانی است که حالا راه دستیابی به آن هموار شده است. مدافعان جواد هچنین بر این باورند که با توجه به اختلافات او با مدیران باشگاه، شکست در دربی غیر از هم‌امتیاز شدن آبی‌ها با پرسپولیس، حتی جایگاه سرمربی تیم را هم به خطر می‌انداخت؛ بنابراین نکونام تصمیم درستی گرفته؛ تدبیری که تیمش را در صدر و خودش را روی نیمکت حفظ کرده است.

حق با جواد نیست

گروه دیگر، اما کسانی هستند که این مدل بازی را خیانت در حق ذات فوتبال می‌دانند. این گروه عقیده دارند فاصله تیم بزرگ استقلال با پرسپولیس این‌قدر نیست که آبی‌ها ناچار باشند از بیم باخت به حریف چنین نمایش محافظه‌کارانه‌ای ارائه بدهند؛ اینکه این مدل از بازی حتی اگر به موفقیت نهایی و کسب عنوان قهرمانی منجر شود هم به اندازه کافی دلچسب نیست. از این دیدگاه، شأن و جایگاه استقلال بسیار بالاتر از این است که بازیکنانش از دقیقه۶۰ در محوطه جریمه خودی حبس شوند و فقط زیر توپ بزنند، حتی بدون اینکه برای ضد حمله نقشه جدی داشته باشند. از سوی دیگر برخی نیز عقیده دارند حتی در بحث بضاعت نفری استقلال هم بعضا مظلوم‌نمایی صورت می‌گیرد. این تیم دروازه‌بان ملی‌پوشی همچون حسین حسینی را در اختیار دارد که همین حالا صاحب بیشترین کلین‌شیت در لیگ امسال است. جلوتر از او هم عناصر دفاعی باکیفیتی مثل روزبه چشمی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، مهدی مهدی‌پور و... توپ می‌زنند. در فاز هجومی هم استقلال آن‌قدری مهره دارد که بتواند فوتبال آبرومندانه‌تری بازی کند. تصور کنید زوج خط حمله از مهرداد محمدی و بلانکو تشکیل شود و تازه آرمان رمضانی روی نیمکت باشد، پشت سر آن‌ها ماشاریپوف، کاپیتان تیم ملی ازبکستان توپ بزند و در دو طرف هم به‌عنوان مثال پیمان بایایی و ابوالفضل جلالی به‌کار گرفته شوند؛ آیا واقعا این ترکیب قادر به ارائه فوتبالی زیبا و خلق موقعیت‌های متنوع گلزنی نیست؟ نکونام، اما ترجیح می‌دهد حتی در معمولی‌ترین مسابقات هم تیمش را با ۸عنصر دفاعی به زمین بفرستد. این‌گونه است که در تیم او ارسلان مطهری آن‌قدر روی نیمکت می‌نشیند که ناچار به جدایی می‌شود یا مهرداد محمدی با شیب تند رو به محو شدن می‌رود. به نظر می‌رسد این مدل بازی، انتخاب نکونام است و واقعا ربط چندانی هم به «ابزار» ندارد.

دیگر خبرها

  • کنعانی با پنالتی رفت، با پنالتی برگشت!
  • استقلال خوزستان 0-0 فولاد خوزستان؛ این دربی هم گل نداشت!
  • کنعانی با تشویق هواداران به ترکیب برگشت
  • یازده بازیکن فولاد برای دربی خوزستان مشخص شد
  • ترکیب استقلال برابر هوادر با سه تغییر بزرگ
  • ترکیب استقلال با ۳ تغییر قطعی مقابل هوادار
  • ترکیب استقلال با یک تغییر قطعی و دو احتمالی
  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد و لیورپول در جام حذفی انگلیس
  • سردار دوباره فیکس است: بفرما، یک فرصت طلایی
  • جنگ بر سر جواد نکونام