Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیسیون مشترک برجام که عصر امروز جمعه در وین برگزار شده بود به دنبال درخواست اروپایی ها برای وقفه در مذاکرات به منظور مشورت با پایتخت‌ها خاتمه یافت.

به گزارش مشرق، نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر روز جمعه به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: مرندی: طرح جایگزین ایران ادامه برنامه هسته‌ای است

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌های اروپایی جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

این دور از مذاکرات وین از روز دوشنبه با محوریت رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، در سطح معاونان و مدیران وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، آغاز شد.

علی باقری علاوه بر حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام، طی روزهای حضورش در وین دیدارهای جداگانه‌ای با انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و همچنین رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار کرد.

هیأت ایرانی همچنین پیشنهاداتی را برای شکستن بن‌بست ایجاد شده در دورهای قبلی مذاکرات و حل‌وفصل مواردی که در دورهای قبلی باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات شده بود، به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

پیش از این یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در خصوص این پیشنهادات و متون ارائه شده به طرف‌های دیگر مذاکرات از سوی هیأت ایرانی، به خبرنگار تسنیم گفت: متون ارائه شده ایران، متوازن بوده و با ظرافت در تطابق کامل با مفاد توافق سال ۲۰۱۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نگاشته شده اند.

وی افزود: پیش نویس ۶ دور قبل نیز بخش عمده ای از این متون را شکل داده اند.

این منبع ادامه داد: اروپا و آمریکا اگر جدی به دنبال توافق باشند، فرصت مناسبی با این‌متون ایجاد شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو برجام کمیسیون مشترک انریکه مورا انگلیس وین هیات مذاکره کننده ایران روسیه اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران ایران جوزپ بورل نشست کمیسیون مشترک برجام خارجی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند