Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی خمر رئیس پلیس راه شمال  سیستان و بلوچستان  با اشاره به راه‌های پیشگیری و کاهش تصادفات گفت: یکی از این راه ها، رعایت فاصله ایمن با خودروی جلویی است که اگر راننده خودروی جلویی ناگهان ترمز کند و شما فاصله ایمن را از خودروی جلویی رعایت نکرده باشید؛ احتمال برخورد و تصادف، بیشتر می‌شود که در اینجا هر راننده‌ای باید قانون سه ثانیه‌ای را بداند و رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ خمر، دومین راهکار پیشگیری و کاهش تصادفات را، استفاده از چراغ راهنمای اتومبیل عنوان کرد و افزود: آگاه نکردن سایر رانندگان از تصمیمات رانندگی تان خیلی خطرناک است و راننده‌های دیگر نمی‌توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست دارید یا می‌خواهید تغییر مسیر بدهید.

رئیس پلیس راه شمال استان یادآورشد: استفاده از چراغ‌های راهنمای وسیله نقلیه برای ایمنی خودتان، سرنشینان، سایر رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیااده الزامی است.

وی تصریح کرد: مانع نشدن ازروانی ترافیک، سومین عامل پیشگیری و کاهش تصادفات است که رانندگی با سرعت بسیارکم گاهی میتواند خطرناک‌تر از رانندگی با سرعتی کمی بیش از حدمجاز باشد؛ چرا که در مواقعی که ترافیک سنگین است و خودرو‌های دیگر در حال عبور هستند، تغییر مسیر مداوم و مانع از عبور سایر خودرو‌ها شدن، موجب اتلاف وقت بیشتر می‌شود؛ در حالی که حرکت منظم و پشت سرهم خودرو‌ها باعث روانی ترافیک می‌شود.

سرهنگ خمر در پایان گفت: سعی کنید در جریان ترافیک رانندگی کنید و اگر خودروی پشت سر شما قصد دارد سریعتر حرکت کند؛ به او اجازه عبور بدهید. ممکن است او مشکلی داشته باشد که شما از آن بی اطلاع اید. در هر حال سعی کنید با سرعت مجاز و مقرره حرکت کنید

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

تین نیوز

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره راه آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه بر انتقال کالاها، قلب ها را نیز به یکدیگر متصل می کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری هایی که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده