Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه الجزائر با انتقاد از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی گفت که ائتلاف نظامی این دو به منظور توسعه طلبی‌های آنها در منطقه شمال آفریقا به قیمت قربانی کردن مردم آنجا و محروم کردن آنها از حقوق مسلم خود است.

به گزارش روسیا الیوم، «رمطان لعمامره» امروز جمعه گفت: چتر حمایتی مقامات مغربی برای رژیم صهیونیستی در شمال آفریقا به وضوح نشانه افزایش بی سابقه هژمونی صهیونیستی بر این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر اقدامی که مقامات مغرب در ائتلاف نظامی مخرب با رژیم صهیونیستی انجام دهد آنها را از الجزائر و مردم آن بیشتر دور می‌کند.

لعمامره پیشتر نیز گفته بود که از دیدگاه الجزائر بهتر آن است که کشورهای عربی به جای کمک به اسرائیل برای توسعه‌طلبی در مناطق عربی، از تلاش‌های مربوط به احقاق حقوق ملت فلسطین حمایت کنند.

الجزائر همچنین مخالفت خود را با تصمیم «موسی فقی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه، اعلام کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: الجزائر مغرب رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است