Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم گفت: جابه جایی و انتقال آرادکوه در کوتاه مدت، امکان پذیر نبوده ولی برنامه ریزی و مکان یابی برای احداث مرکز جدید برای دفع پسماندهای شهر تهران، ضرورت دارد.

فاطمه اکبرپور، رییس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره آخرین وضعیت انتقال آرادکوه اظهار کرد: اقداماتی در مجتمع آرادکوه به تازگی انجام شده است ولی این مرکز از نظر ضوابط زیست محیطی همچنان با شرایط استاندارد فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل آرادکوه باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان مدت  انجام شود، افزود: در کنار پیش بینی مرکز جدید دفع پسماند، تمرکززدایی از آرادکوه غیرقابل اجتناب است. آنچه مسلم است جابه جایی و انتقال آرادکوه در کوتاه مدت، امکان پذیر نبوده ولی برنامه ریزی و مکان یابی برای احداث مرکز جدید برای دفع پسماندهای شهر تهران، ضرورت دارد و به موازات آن ساماندهی و ارتقای وضعیت محیط زیستی این مجتمع، باید در دستور کار قرار بگیرد تا مخاطرات محیط زیستی و بهداشتی آن به حداقل برسد.

اکبرپور تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این راستا، نسبت به انتخاب مشاور جهت مکان یابی جدید برای انتقال مرکز پردازش و دفع پسماندهای آراد کوه، اقدام کرده است و  طبق اعلام آن‌ها، مطالعات تا پایان سال نهایی و برای بررسی ارائه می شود.

رییس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم درباره احداث زباله سوز، بیان کرد: طرح احداث زباله سوز 800 تنی شهرداری تهران نیز منتظر توجهات مسئولان و متولیان امر برای تامین اعتبارات و هزینه های مورد نظر است و تا کنون مجالی برای اجرا پیدا نکرده است. امیدوارم شورای شهر تهران اهتمام و توجه ویژه ای در بودجه سال آینده شهرداری تهران برای این حوزه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منشا بوی نامطبوع تهران از آرادکوه بود؟ گفت: انتشار بو در مراحل مختلف مدیریت اجرایی پسماندها به ویژه پسماندهای آلی فساد پذیر (پسماند تر)، ناگزیر بوده و مدیران اجرایی پسماند باید از الزامات و فناوری های مختلف برای کنترل بو استفاده کنند.  مجتمع آرادکوه نیز به دلیل دفن سنتی و سطحی پسماندها و عدم استفاده از فناوری های نوین در حوزه دفع پسماندها، از این مسئله مستثنی نبوده و یکی از منابع انتشار بو، محسوب می‌شود و به واسطه موقعیت  مجتمع مذکور، منجر به بروز اعتراضات روزافزون از سوی ساکنین شهرها و روستاهای همجوار شده است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: آرادکوه، یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع در محور اتوبان تهران – قم نیز به حساب می آید. تعیین سهم انتشار بو برای این مرکز در مقایسه با سایر منابع انتشار، به نظر من مستلزم انجام مطالعات دقیق  تر علمی و مستند است.

انتهای پیام/3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا زیست محیطی استاندارد شهرداری تهران زباله شهرداری شورای شهر تهران بودجه فناوری قم محیط زیست بوی تهران آرادکوه انتقال آرادکوه دفع پسماند محیط زیست انتشار بو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی