Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حامد کرزی، رئیس جمهور اسبق افغانستان گفت "به شدت مخالف" حملات هوایی امریکا در افغانستان است: "اگر امریکا در خاک افغانستان طیارات شان را به پرواز در بیاورند یا نیروی نظامی در خاک ما بیارند، اشتباه است. ما می‌خواهیم با امریکا دوست باشیم. متحد باشیم، اما میان دوستی و پرواز کردن طیارات جنگی در کشور ما تفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که "از همه افغان‌های که خارج شده‌اند، می‌خواهم برگردند و کشور را بسازند، این کشور شماست باید متحد باشیم. ما فرزند این خاکیم، ما نباید کشور را ترک کنیم، باید بمانیم و بسازیمش "   کرزی می‌گوید که با طالبان در مورد مسایل جاری کشور تبادل نظر‌های خوبی داشته است.   وی افزود:"دیدارهایی با طالبان داشتم. تبادل نظر خوبی داشتیم، در مورد مسایل زیاد از جمله بازگشت زنان به کار، مکاتب (مدارس)، پرچم ملی، نیاز به روند سیاسی و حکومتی که متعلق به همه افغان‌ها باشد و همه افغان‌ها خود را در آن ببینند. "   کرزی در پاسخ به این سوال که طالبان شما را "برادر" خود نمی‌بینند، گفت: "اما من می‌دانم. من طالبان را برداران‌خود می‌بینم و افغان‌های دیگر را هم برادرانم می‌دانم. ما مردم یک ملت هستیم. "   او در مورد بازگشایی مکاتب متوسطه دخترانه که طالبان مانع بازگشایی آن‌ها شده اند نیز گفت که طالبان نیز این موضوع را "درک می‌کنند و این اتفاق خواهد افتاد": "ما می‌خواهیم که دختران نه فقط به مکاتب بروند، بلکه به دانشگاه‌ها هم بروند، سرکار بروند. ما در این موارد با طالبان صحبت داشتیم. آن‌ها هم موافقند و درک می‌کنند و این اتفاق خواهد افتاد. اما باید حالا اتفاق بیافتد، همین حالا. "   رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: "پیام خوبی به دختران دارم. بیرون شوید و درس بخوانید. شما دختران شجاع هستید و همه می‌دانیم که شجاعید. "   کرزی در پاسخ به این سوال که زمانی او سرقوماندان قوای مسلح افغانستان بود، در این مورد که گفته شده افغان‌ها نجنگیدند و از کشور خود دفاع نکردند، چه جوابی دارد، گفت: "افغان‌ها مردم شجاعی هستند. سربازان ما شجاع بودند و طالبان هم. هر دو افغان هستند. این چیزی است که من مدتهاست می‌گویم که ما برادر هستیم و باید برای کشور خود کار کنیم و متحد باشیم و آن را برای خود بسازیم. "   او افزود که "همه افغان‌ها قربانی شده‌اند، خارجی‌ها افغانستان را به نام طالبان بمباران کردند. روستا‌های ما ویران شد، اطفال کشته شدند، خانواده‌ها پاشیدند و همه طرف‌های ما آسیب دیدند و در نهایت، افغان‌ها آسیب دیدند. "   حامد کرزی و عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان دو تن از رهبران مهمی افغانستان بودند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان همچنان در داخل این کشور ماندند.
آنها هنوز هم در کابل مشغول فعالیت سیاسی هستند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان کرزی آمریکا صلح همه افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌