Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران خودآموز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره افزود: در مجموع ۲۳۸ اثر از ۲۴ استان به زبان‌ها و گویش‌های مختلف سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره با محور شعر اربعین در آیینه اقوام ایرانی ارسال شده است.

وی ادامه داد: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی (به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

خودآموز معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده روی اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی را از اهداف  کنگره ملی عقیق و ارغوان برشمرد.

وی با ذکر اینکه این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود ادامه داد: بخش اصلی این کنگره با محورهای اربعین حسینی و حماسه عاشورا در زبان ها و گویش های مختلف بومی کشور بوده و بخش ویژه نیز با محوری فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام ویژه شاعران بومی سرای استان ایلام برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این دوره کنگره در شهرستان مهران برگزار می‌شود و دبیرخانه اجرایی جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن شعر و ادب مهران مستقر که اخختامیه آن پایان آذرماه جاری برگزار خوالهد شد.

به گزارش ایرنا، در دومین دوره برگزاری کنگره در سال گذشته بیش از ۲۰۰ اثر از شاعران آیینی سرای اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور شرکت داشتند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شعر اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام

دریافت 13 MB کد خبر 6095424

دیگر خبرها

  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین