Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از "رویترز"،  به گفته این منابع که نامی از آن‌ها برده نشده است، گوشی‌های ساخت شرکت اپل مقامات وزارت خارجه آمریکا که در اوگاندا حضور داشته‌اند یا در امور مرتبط با این کشور فعالیت می‌کردند در چند ماه گذشته هک شده‌اند.  

این منابع مدعی شده‌اند که مشخص نیست چه کسانی تلفن‌های هوشمند این مقامات آمریکایی را هک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این اولین بار است که هک گوشی مقامات آمریکایی توسط جاسوس‌افزار پگاسوس گزارش شده است. پیش از این لیستی از شماره تلفن‌هایی که از سوی جاسوس‌افزار پگاسوس هک شده بودند در رسانه‌ها منتشر شد. در این لیست نام مقامات آمریکایی نیز حضور داشت اما مشخص نبود همه این حملات موفقیت آمیز بوده است.  
یک سخنگوی شرکت ان اس او در واکنش به این گزارش رویترز مدعی شد: اگر تحقیقات نشان دهند که چنین اقداماتی بوسیله ابزار ان اس او رخ داده‌اند، دسترسی مشتری برای همیشه مسدود می‌شود و اقدامات قانونی علیه وی انجام خواهد شد.  
به گزارش ایرنا، شرکت اپل از شرکت اسرائیلی "NSO Group" که در اوایل ماه جاری توسط دولت بایدن در لیست سیاه قرار گرفت، شکایت کرد.  
شرکت اپل این شرکت اسرائیلی که سازنده بدافزار "پگاسوس" نیز است را به هدف قرار دادن و نظارت بر کاربران اپل متهم کرد.  
این درحالی است که ماه گذشته آمریکا شرکت اسرائیلی ان اس او که نرم‌افزار جاسوسی "پگاسوس" آن در جهان جنجال به پا کرده است را در لیست سیاه قرار داد.  
جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس کمتر از سه ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.  
تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی وهمچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.  
طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یک از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.  
کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.  
محققان توانستند بیش از هزار نفر را از طریق تحقیق و مصاحبه در چهار قاره شناسایی کنند: چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی عرب، حداقل ۶۵ مدیر بازرگانی، ۸۵ فعال حقوق بشر، ۱۸۹ روزنامه نگار و بیش از ۶۰۰ سیاستمدار و مقام دولتی، درمیان افرادی بودند که گوشی آن‌ها با نرم‌افزار پگاسوس هک شده بود.  
اولین بار برنامه جاسوسی اسرائیلی "پگاسوس" در سال ۲۰۱۶ فاش شد؛ هنگامی که از سوی یک سری برنامه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته، تلفن همراه «احمد منصور» فعال اماراتی هک شد که در پی آن منصور بازداشت و تاکنون زندانی شده است.  
بارزترین ویژگی این برنامه، فناوری "ZERO click" یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک است و پیشرفته‌ترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آن‌ها است، زیرا بسیار گران است و قیمت آن بیش از سه میلیون دلار می‌باشد.  
این شرکت صهیونیستی اعلام کرده است که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می‌شود، است، اما قربانیان هدف قرار گرفته - به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس- فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند بودند، بنابراین هر کسی که پشت این برنامه قرار گیرد، افراد مشخص و خاصی را هدف قرار می‌دهد.  
خطر این برنامه همچنین در توانایی نفوذ در دقیق‌ترین حریم خصوصی است، زیرا فیس بوک صریحاً این شرکت اسرائیلی را به سرقت و هک کردن برنامه معروف خود، واتساپ و جاسوسی از صدها کاربر مشخص متهم کرد.  
 در سال ۲۰۱۹، نفوذ این نرم‌افزار به رسانه اجتماعی واتس آپ و جاسوسی آن از میلون‌ها کاربر این برنامه، در رسانه‌ها خبرساز شد.

منبع: الف

کلیدواژه: نرم افزار جاسوسی شرکت اسرائیلی نرم افزار ان اس او هک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا