Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:44:08 GMT

اتوبوس‌های انزلی برای معلولان تجهیز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۲۸۲۴

اتوبوس‌های انزلی برای معلولان تجهیز می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: تجهیز تعدادی از اتوبوس های شهری به بالابر مخصوص ویلچر و مناسب سازی و ایجاد رمپ در پارک ها برای معلولان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شعبان جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معلولان اقشار خاصی از جامعه هستند که مسئولان باید به این افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای رفع مشکلات و نیازهای آنها اقدامات مناسبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه و نباید کاری کنیم که معلولان بین خود و جامعه فاصله‌ای احساس کنند، افزود: جامعه به معلولان نباید نگاه ترحم آمیزی داشته باشد زیرا آن‌ها همتراز با افراد دیگر از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. و همواره در المپیادهای علمی، هنری و ورزشی، رتبه‌های برتر، مقام‌های قهرمانی و افتخارات بسیار زیادی را کسب می‌کنند.

رئیس شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه ورزشکاران والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب مقام قهرمانی، اوج توانمندی و قدرت خود را به نمایش گذاشتند. افزود: دولت باید در بودجه کلان کشور، اعتبارات ویژه‌ای را برای رفع مشکلات و نیازهای معلولان اختصاص دهد.

جعفری افزود: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قرار بود تعدادی از اتوبوس‌های شهری بندرانزلی به بالابر مخصوص ویلچر معلولان تجهیز شود. حتی بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده بود اما متأسفانه با بدعهدی شهردار وقت، مطالبات پیمانکار پرداخت نشد و به دلیل پی گیری نکردن اعضای شورا، طرح در آن دوره بی نتیجه باقی ماند.

وی با بیان در دو سال اخیر، رمپ هایی در بعضی از پیاده روهای شهری برای معلولان ایجاد شده اما کافی نبوده است. تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌های ادارات و حتی شهرداری مرکزی بندرانزلی برای معلولان مناسب سازی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه اداره میراث، فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شهرداری اجازه مناسب سازی و ایجاد رمپ در ساختمان‌های قدیمی را نمی‌دهد. افزود: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید به این موضوع ورود کند تا مدیریت شهری بتواند، اقدامات اجرایی لازم را در راستای مناسب سازی ساختمانی قدیمی انجام دهد.

جعفری با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی برای انجام خواسته‌ها و مطالبات معلولان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند افزود: تجهیز تعدادی از اتوبوس‌های شهری به بالابر مخصوص ویلچر و مناسب سازی و ایجاد رمپ در پارک‌ها برای معلولان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 539588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر انزلی شهرداری بندرانزلی رییس شورای شهر معلولان مناسب سازی برای معلولان رمپ برای معلولان گيلان راه ۴ ساله شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر شهر بندرانزلی برای معلولان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد بی نظمی ، ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

دیگر خبرها

  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است