Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که آمارها روند کاهشی نرخ ابتلای روزانه را نشان می‌دهد اما بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه ایران نشان می‌دهد خطر در کمین است و ظاهرا دوباره زنگ خطر پیک جدید به صدا درآمده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، براساس آمارهای روزانه اگرچه نرخ ابتلای کرونایی ایران روند نزولی دارد اما بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه ایران نشان می‌دهد ویروس منحوس همواره فعال است و ظاهرا عادی انگاری هموطنان باعث شده تا دوباره زنجیره انتقال و خوشه‌های بحرانی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کارشناسان تاکید می‌کنند در شرایطی که هنوز آمارها روند کاهشی دارد تغییر رویه هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون بهترین راهکار قبل از بروز بحران است و از این فرصت باقی مانده لازم است هموطنان استفاده کنند تا مبادا تدابیر گذشته وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه درست زمانی که احتمال ورود ویروس اُمیکرون وجود دارد نقش برآب نشود.

این درحالی است که کارشناسان معتقدند افزایش جابه‌جایی جمعیت بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تردد مسافران و گردشگران می‌توان افزایش تعداد خوشه‌های بحرانی را سرعت بخشیده و در کوتاه‌ترین مدت مشکلات عمده‌ای به سیستم بهداشت و درمان کشورمان تحمیل کند.

از سوی دیگر کارشناسان با اشاره به سطح بالای واکسیناسیون طی چند ماه اخیر می‌گویند: این اتفاق اگرچه می‌تواند نتایج قابل توجهی در میزان موارد بدحال بیماری و فوتی‌ها اثرگذاری داشته باشد امانباید فراموش کنیم واکسیناسیون بطور کلی مشکل را برطرف کند و تعیین کننده کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس منحوس از سراسر جهان است.

این گروه درباره سرعت احتمال تغییر وضعیت کرونایی استان‌های دیگر معتقدند با توجه به اینکه اکنون بخش‌های عمده‌ای از استان خراسان جنوبی و البته قسمتی از استان یزد در شرایط بحرانی کرونا قرار گرفته‌اند میزان جابه‌جایی جمعیت و ارتباطات میان استانی تعیین کننده است بنابراین با درنظر گرفتن ارتباطات گسترده میان استان‌های همجوار دو استان یاد شده یعنی کرمان، سیستان‌و بلوچستان، سمنان و البته اصفهان لازم است ستاد‌های بحران در این مناطق نیز ایجاد شود.

به گفته متخصصان در این بخش‌ها درصورتی که غربالگری هوشمند انجام شود به سادگی می‌تواند مانع از سرعت گرفتن سرایت بیماری شد و در شرایط فعلی مدیریت کم هزینه‌ای را داشته باشیم در غیر این صورت سرعت انتقال ویروس جهش یافته دلتا که اکنون در سراسر ایران فعال است می‌تواند دردسر ساز باشد و اگر اُمیکرون هم از راه برسد مشکل دو چندان خواهد شد.

این درحالی است که گروه یاد شده توصیه می‌کنند برای جلوگیری و کاهش روند انتقال بیماری از استان‌های درگیر بهترین راهکار سختگیری در جابه‌جایی مسافران بخصوص با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس‌های بین‌شهری، هواپیما و قطار است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران | "اُمیکرون" پشت دروازه‌های ایران / واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند + نقشه و نمودار86 درصد مردم استان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا تزریق کردند9 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی سمنان بستری شدندتعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان از مرز 200 نفر گذشت


استان آذربایجان غربی/331 کرونایی جدید شناسایی شد

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ابتلای 331 نفر دیگر به کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان اظهار داشت: تاکنون 320 هزار و 385 نفر در آذربایجان‌غربی به کروناویروس آلوده شده و 72 هزار و 686 نفر بستری نیز بهبود یافته‌اند.

وی از فوت هفت نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و تصریح کرد: کرونا تاکنون جان 7 هزار و 152 نفر را در استان گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی، با اشاره به بستری 623 نفر به علت سندروم حاد تنفسی در استان، بیان داشت: 28 نفر نیز با مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

وی گفت: هم اکنون 357 نفر بستری مشکوک و 149 نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

ولی‌زاده با اشاره به واکسیناسیون 15 هزار و 279 نفر در شبانه روز گذشته گفت: همچنین تاکنون 37 هزار و 421 نفر دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ 182 مورد ابتلای جدید شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  249 هزار و 522 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 426 هزار و 398 نفر بوده که از این تعداد 184 هزار و 77 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 124 هزار و 19 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 61 نفر نیز نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته  182 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی  و107 نفر بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 129 نفر آن وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 7 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 84 بیمار تعداد مجموع بستریان به 552 بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بهبود روند وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ شهرستان قرمز و نارنجی در استان اصفهان نداریم و 11 شهرستان اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، خور، دهاقان، شاهین‌شهر، فریدن، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف‌آباد در وضعیت آبی و ما بقی شهرستان‌ها زرد هستند.

وی افزود: با وجود بهبود وضعیت کرونا در استان اصفهان، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم حضور در اماکن شلوغ و برگزاری دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی و شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون ضروری است.

استان ایلام / آمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزایشی شد

محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایلام،  از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد 66 هزار و 352 نفر خبر داد و اظهار داشت:  طی 24 ساعت گذشته تعداد 42 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 2 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان عنوان کرد: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه یک هزار و 164 نفر است.

استان خراسان رضوی/ اُمیکرون مسری‌تر از دلتا است

دکتر نهبندانی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در 26 نوامبر یعنی 5 آذر امسال  واریانتی به نام 529.11.B به نام Omicron نامگذاری و توسط WHO معرفی شد و این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر واریانت‌ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست ولی به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در افریقا چنین گمانی می‌رود.

وی ادامه داد: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این واریانت نسبت به سایر واریانت‌ها کافی نیست؛ داده‌های موجود تاکنون افزایش موارد بستری در افریقا را نشان داده اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند .

نهبندانی با بیان اینکه مواردی از ابتلای نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است، عنوان کرد: مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت‌ها شده بود به این واریانت هم مبتلا شده است.

رئیس اداره پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تست‌های تشخیصی تست PCR می‌تواند این واریانت را تشخیص دهد ، عنوان کرد: برای کنترل واریانت جدید بیماری کرونا تقویت نظام مراقبت ،کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران از مناطقی که بیماری گزارش شده و ادامه روند و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد:  مردم نیز حفظ فاصله فیزیکی حداقل 2 متر ،  استفاده صحیح از ماسک‌های موثر ، بازکردن پنجره‌ها برای تهویه اتاق ، عدم حضور در مکان‌های بدون تهویه یا فضاهای پرجمعیت،شستن دست‌ها ، سرفه و عطسه در چین بازو  و  واکسن زدن را باید جدی بگیرند .

استان مرکزی/ 5 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: براساس رنگ‌بندی شهرستان‌های استان مرکزی از 13 آذر، 5 شهرستان کمیجان، آشتیان، دلیجان، محلات، خمین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

سیدمحمد جمالیان افزود: در این راستا و براساس وزارت بهداشت 7 شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب، شازند در وضعیت آبی یا کم‌خطر شیوع کرونایی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها در وضعیت کرونایی دچار تغییرات استانی شدند به طوری که اراک، فراهان، تفرش از زرد به آبی تبدیل و همچنین کمیجان از آبی به زرد وارد شده است.

جمالیان با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس و واکسیناسیون ادامه داد: باتوجه به بازگشایی مدارس هنوز سرویس‌های مدارس فعال نشدند و دانش‌‌آموزان از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند که باوجود گذشت یک ماه از مصوبه ستاد کرونا مبنی بر عدم استفاده از پول نقد در اتوبوس‌ها اما اینکار انجام می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها نگران هستند و باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون 837 مدرسه و در هفته گذشته 248 مدرسه توسط بازرسان بهداشت بازدید شدند که 19 اخطار صادر و 14 مدرسه به سبب عدم رعایت موارد بهداشتی پلمپ شدند و متاسفانه مواد ضدعفونی‌کننده در تعدادی از مدارس ‌وجود ندارد که باید مدیران و مسئولان مدرسه نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

جمالیان عنوان کرد: معلم‌ها سرکلاس باید ماسک بزنند و فرهنگسازی در این زمینه باید انجام شود زیرا در غیراینصورت بازگشایی مدارس و مطالبات به حق خانواده‌ها با شکست مواجه می‌شود بنابراین آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود و با متخلفان برخورد کند زیرا سلامت مردم و رعایت پروتکل‌ها اولویت است.

 

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل های بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبرنگار تسنیم رعایت پروتکل ها آذربایجان غربی کرونا در استان استان اصفهان 24 ساعت گذشته وضعیت کرونا استان مرکزی شهرستان ها گزارش شده استان ها ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار

طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ایران بیست حراج حضوری شمش طلا طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت برگزار کرد و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی این ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در نخستین حراج شمش طلا عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله ایران به قیمت‌های روز نزدیک است.

بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا معامله‌شده در مرکز مبادله و اختلاف آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد (۶۶ هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود ۵۷ هزار و ۴۳۰ تومان) نیز با نزدیک به ۱۷ درصد در حراج هفدهم که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، به ثبت رسید. 

 مرکز مبادله حراج شمش را با نرخ دلاری معادل ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که اختلاف نزدیک به ۷ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد (۵۴ هزار و ۵۰ تومان) در آن روز داشت؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در بیستمین حراج مرکز مبادله که در چهار اردیبهشت صورت گرفت نیز قیمت روز دلار بازار آزاد (۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان) اختلاف ۱۳ درصدی با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان) داشت. 

این در حالی است که نرخ دلار رسمی اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در این مدت در نیمه اول کانال ۴۰ هزار دلاری نوسان داشت و امروز در کانال ۴۴ هزار تومانی قرار دارد.

قرار است بیست‌ویکمین حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شود.

tags # طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا