Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست چند روز قبل میان چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی با رهبر جریان صدر، سرآغازی برای نشست‌های بعدی و توافق و اتحاد میان سران شیعی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد الاسدی» رئیس تشکل «السند الوطنی» با اشاره به نشست چارچوب هماهنگی شیعی با مقتدی صدر رهبر جریان صدر، گفت: شرکت کنندگان در این نشست بر خروج نیروهای خارجی در زمان مقرر تاکید کردند و صدر اعلام کرد که حامی حشد شعبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این دیدار درباره جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید شد. همچنین در این نشست درباره انتخاب نخست وزیر بحثی نشد.

«فاضل الفتلاوی» عضو فراکسیون صادقون هم گفت: این نشست سرآغازی برای نشست‌های بعدی خواهد بود.

«کاطع الرکابی» عضو چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی هم بیان کرد: اختلافی میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر وجود ندارد که این در روند انتخاب نخست وزیری بر اساس اصل توافق مهم است و موانع بسیاری را از سر راه بر می‌دارد.

«عالیه نصیف» عضو ائتلاف دولت قانون در این باره گفت: نتایج نشست چارچوب هماهنگی از پیش مشخص بود و پس از تصویب نتایج انتخابات توسط کمیسیون، نشانه‌های همبستگی بین جریانات شیعی ظاهر شد. این در حالی است که پیشتر در تنش با یکدیگر بودند. زیرا همه آنها از نتیجه‌ای که امروز به آن رسیده ایم اطلاع داشتند که دولت توافقی بین همه جریانات شیعه تشکیل خواهد شد.

عالیه نصیف افزود: با توجه به مشارکت همه جریانات سنی و کُرد در کابینه آتی، نمی‌توان انتظار تشکیل دولت اکثریت را داشت، به طوری که همه جریانات سُنی و کُرد در کابینه حضور داشته باشند، ولی فقط بخشی از جریانات شیعه در آن باشند. دستیابی به چنین دولت اکثریتی دشوار است. 

عضو ائتلاف دولت قانون، تصریح کرد: ویژگی دولت توافقی، کاهش امتیازدهی از سوی هرکدام از جریانات خواهد بود.

عالیه نصیف افزود: تعیین سران سه قوه، براساس توافق بین نیروهای سیاسی خواهد بود و دارنده حداکثر کرسی‌ها از بیشترین شانس برای به دست آوردن پست ریاست پارلمان برخوردار خواهد بود.

تاکید نوری المالکی بر اهمیت وحدت برای عبور از بحران کنونی در عراقعراق|در نشست سیاسی منزل العامری چه گذشت؛ خوش‌‎بینی به حل اختلافات در بیت شیعیعراق|نشست مهم در منزل العامری با حضور مقتدی صدر

از سوی دیگر «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: نشست میان چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی و مقتدی صدر همه موانع میان گروه‌های سیاسی در داخل بیت شیعی را از بین برد و به تولد دولت جدید با اکثریت شیعی توافقی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق چارچوب هماهنگی گروه های شیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد

خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه از از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از دولت رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد.

این خانواده‌ها در بیانیه‌ای عنوان کردند که مبادله اسرا، تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه است.

آن‌ها دست به دامن یحیی سنوار رهبر حماس در غزه شده و از او خواستند توافق مبادله اسرا را بپذیرد و از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز درخواست کردند با این توافق موافقت کند.

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند که اکنون زمان عمل است و امیدواریم دولت تصمیماتی اخلاقی اتخاذ کند.

آن‌ها تصریح کردند که در دوره دولت کنونی شکستی بی‌سابقه حاصل شد و اکنون دولت باید به وظیفه خود در بازگرداندن اسرا عمل کند.

آن‌ها همچنین از تلاش‌های آمریکا و قطر به خاطر آزادی شماری از اسرا در دور نخست مبادله اسرا تشکر کردند و از دولت‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا، قطر و مصر خواستند برای آزادی دیگر اسرا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه