Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:53:01 GMT

چین روابط تجاری با آمریکا را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۳۵۸۸

چین روابط تجاری با آمریکا را تسهیل می‌کند

سفیر چین در آمریکا اعلام کرد چین با راه اندازی پروازهای سریع به آمریکا و ایجاد یک ساز و کار جدید تجارت، سفرهای تجاری مقامات آمریکا به کشورش را تسهیل می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، فرستاده پکن در آمریکا با تاکید بر اعمال انرژی مثبت بیشتر در روابط دوجانبه با آمریکا و راه‌اندازی پروازهای سریع جهت برطرف کردن نگرانی شرکت‌های آمریکایی گفت چین قوانین سفر برای مقامات تجاری آمریکا را تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین در آمریکا در یک میهمانی شام به میزبانی شورای تجاری آمریکا_چین در روز پنجشنبه گفت پکن زمان مورد نیاز برای سفر مقامات اجرایی آمریکا را به یک هفته و نیم کاهش داده و قول می‌دهد توجه بیشتری به شکایت‌های سران تجاری درمورد سازوکار فعلی سفر به این کشور داشته باشد.

آمریکا پروژه‌های مقابله با طرح کمربند و جاده چین را به زودی اجرا می‌کنداحتمال سرایت مشکل بخش املاک و مستغلات چین به آمریکا

وی با اشاره به این‌که طبق سازوکار جدید زمان مورد نیاز برای سفر کوتاه‌تر و کمتر از 10 روز کاری خواهد بود گفت:«چین خیلی زود یک طرح کاری به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) در آمریکا می‌فرستد».
سفیر چین با تاکید بر اجلاس مجازی بین رؤسای جمهور چین و آمریکا در ماه گذشته گفت رهبران دو کشور در مورد راه‌اندازی پروازهای سریع به چین گفتگو کرده‌اند و پکن می‌خواهد انرژی مثبت بیشتری در این روابط ایجاد کند.
این دیدار و گفت‌وگوهای انجام‌شده در تضاد با روابط قبلی چین با کاخ‌سفید است. رئیس‌جمهور آمریکا بارها چین را یک رقیب جدی خوانده‌است. علی‌رغم این تلاش‌های جدید برای دیپلماسی، بایدن همچنان در مورد احتمال ممنوعیت بازی‌های المپیک زمستانی در چین در ماه فوریه صحبت می‌کند. به‌این‌ترتیب هنوز مشخص نیست روابط بین چین و آمریکا در ماه‌های آینده به کجا می‌رسد.
انتهای پیام/96 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود