Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان اعلام کرد، پرونده رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن سودان به جامعه جهانی ضروری بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: پرونده رابطه با رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن سودان به جامعه جهانی "ضروری" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بسا رابطه سودان با اسرائیل در نهایت شکلی طبیعی پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد، لغو وضعیت فوق‌العاده در سودان به برگزاری نشست با دولت و هماهنگی با شورای امنیت و دفاع و همچنین توافق سیاسی مربوط می‌شود.

البرهان همچنین تصریح کرد، برخی‌ها می‌خواهند با استفاده از بخش نظامی، شکست‌های بسیاری را توجیه کنند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان اظهار داشت: وضعیت کودتا با اقدامات ما مطابقتی ندارد اما آن، یک روند اصلاحات است.

عبدالفتاح البرهان ادامه داد: ما نمی‌خواهیم هیچ یک از گروه‌های سیاسی را جایگزین کنیم بلکه می‌خواهیم زمینه را برای همگان باز کنیم و ماموریت من با پایان دوره انتقالی، خاتمه می‌یابد.

وی همچنین تاکید کرد، هدف از سازوکار برخی گروه‌های سیاسی با خارج ایجاد مانع بر سر روند انتقالی است.

البرهان ادامه داد، نظام سابق به رهبری عمر البشیر، بخشی از دولت پنهان است و گروه‌های سیاسی کنونی نیز همین نقش را بازی می‌کنند.

البرهان همچنین گفت، توافق سیاسی اخیر با عبدالله حمدوک، نخست وزیر «سرآغازی واقعی برای دوره انتقالی در سودان» است و بسیاری از مأموریت‌های دوره انتقالی توسط گروه‌های سیاسی انجام نشده است.

البرهان تاکید کرد: ارتش از ابتدا اعلام کرد که در مسیر اصلاحات قدم برخواهد داشت و ما خواهان شراکت و همکاری با گروه‌های سیاسی برای آماده‌سازی و فراهم کردن مقدمات مرحله انتقالی هستیم.

وی تصریح کرد: انتخاب رئیس قوه قضائیه و دادستان کل، جزو اختیارات شورای حاکمیتی است و حمدوک در انتخاب دستیاران خود از آزادی مطلق برخوردار است. ما خواهان این هستیم که حمدوک از قابلیت‌ها و صلاحیت‌های مستقل کمک بگیرد.

عبدالفتاح البرهان در خصوص تظاهرات و کشته‌های آن عنوان داشت: تظاهرات مسالمت‌آمیز حق تضمین شده همگان است و وقوع قربانیان در جریان تظاهرات، امری غیرقابل قبول است و عاملان آن بازخواست خواهند شد. ما با همکاری دستگاه قضایی به دنبال شناسایی عاملان قتل معترضان هستیم و طی روزهای آتی مشخص خواهد شد چه کسانی در پشت جنایت قتل معترضان دست داشته‌اند.

وی افزود: تغییرات اخیر در ارتش و سرویس امنیتی به آنچه که در جریان تظاهرات رخ داده است، مربوط می‌شود. ما تاکنون هیچ طرفی را به قتل معترضان متهم نکرده‌ایم و منتظر نتایج تحقیقات خواهیم ماند.

در همین راستا، البرهان گفت، دولت پنهان در هر جا و مکانی حضور داشته و به دنبال ایجاد مانع در مسیر پیشرفت است.

وی تأکید کرد: ملت سودان از تصمیمات ما کاملاً حمایت می‌کنند و برخی نخبگان مخالف آن هستند. من یک ماموریت مشخص در قبال مردم و ارتش دارم که به آن پایبند هستم و آن تکمیل دوره انتقالی است.

وی افزود، بارزترین اقدامی که در حال حاضر برای آن فعالیت و تلاش می‌کند، تشکیل هیئت عالی انتخابات است.

البرهان ضمن تاکید بر اینکه هیچکسی را برای اجرای دستور کار خارجی متهم نمی‌کند، گفت: ما به چشم می‌بینیم که برخی گروه‌های سیاسی دستور کار خارجی را با هدف ایجاد مانع بر سر راه روند انتقالی دنبال می‌کنند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان در خصوص نزاع با اتیوپی خاطرنشان کرد: ما به دنبال احقاق حقوق خود در مرزهای با اتیوپی هستیم. اراضی خود را با مذاکره به دست خواهیم آورد نه با راهکار نظامی. سودان از جبهه آزادی‌بخش تیگرای در اتیوپی حمایت نمی‌کند.

عبدالفتاح البرهان در پایان تصریح کرد: در شرق سودان مشکل و مسأله‌ای وجود دارد و ما به دنبال حل آن هستیم. مذاکرات صلح متوقف شده است و ما امیدواریم روند مذاکرات تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی عبدالفتاح البرهان گروه های سیاسی دوره انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند و این موضوعات کارکرد بسیار مهم و زیربنایی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: و اینکه چگونه باید در صدد تعمیق آنها باشیم مهم است که یکی از این راه‌ها این است که جواب خود را از قرآن و اهل‌بیت پیدا کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استات تصریح کرد: گاهی باید از سخنان اهل‌بیت و گاهی از رفتار و سیره آنها درس بگیریم همان‌طور که خداوند برای پیامبر ابزار یعنی قرآن کریم و راه را نشان داد و کاری کرد که جامعه جاهلیت عرب را به یک جامعه متمدن اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: عقل و تفکر وقتی باشد نتیجه‌اش ایمان به غیب است و غیب همان خداوند و پیامبران و قیامت است. ایمان و عقیده به غیب زمانی خودش را نشان می‌دهد که در عمل و اخلاق و زندگی نشان دهد در غیر این صورت یک ادعا است و باور نیست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تقویت دین باید باور کنیم و این باور ریشه در دل انسان‌ها دارد دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند، درعمل او مشخص می‌شود چرا که دل هم مرکز تعقل، فهم و هم مرکز عشق و محبت  است

 نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: چه کاری انجام دهیم تا باور، معنویت، بصیرت، دین و عقیده را تقویت کنیم؟ راهکار آن ریشه در دل دارد و باید با دل کارکرد امام سجاد در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «ماه رمضان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد یکی از آن این است که دل رقیق و نازک شده و آماده پذیرش عفو شد و باخدا ارتباط برقرار کرده است و نتیجه خود را در عمل نشان می‌دهد که دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند از شیطان دور می‌شود و در نتیجه گناه کم می‌شود».

وی افزود: اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود؛ و مرکز همت و احترام دل باشد؛ دل در معارف اسلامی مرکز تعقل و فهم و هم مرکز عشق و محبت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ