Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت نفت و گاز پارس، «محمد مشکین‌فام» در بازدید هفتگی از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، با حضور در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، از مسیرهای راه‌اندازی اولیه (FTP)  و فعالیت‌های اجرایی در این بخش بازدید کرد.

وی در نشستی با رویکرد بررسی پیشرفت مسیرهای راه‌اندازی اولیه در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، با اشاره به رفع مسائل کارگران شاغل در پالایشگاه، بر ضرورت همکاری و اجرای تدابیر ویژه توسط پیمانکاران در جبهه‌های کاری به‌منظور شتاب در تحقق تولید و دستیابی به اولویت‌های تعیین شده تا پیش از زمستان امسال تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست ضمن ارائه گزارش اقدام‌های انجام‌شده و در حال پیگیری، راهکارهای مدیریتی لازم و مناسب، با هدف رفع موانع پیش‌ روی فعالیت پیمانکاران از سوی کارفرما ارائه شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در نخستین روز برنامه بازدید هفتگی از طرح‌های در حال اجرای این شرکت در پارس‌جنوبی، از محل اتصال خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس ۲ به مخازن متمرکز و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در سایت یک عسلویه و ایستگاه پمپاژ میعانات گازی در محل پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ بازدید کرد.

وی درباره مراحل اجرای این پروژه، گفت: عملیات ساخت این خط لوله ۳۲ اینچی به طول حدود ۶۰ کیلومتر، پیش‌تر تکمیل شده و فعالیت‌های اجرایی در نقطه پایانی اتصال خط لوله به مخازن متمرکز در عسلویه و ایستگاه پمپاژ میعانات گازی در پارس ۲ رو به پایان است.

مشکین‌فام تصریح‌کرد: با بهره‌برداری از این خط، قابلیت جدیدی در زمینه افزایش ظرفیت انتقال و ذخیره‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، تولید گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی اکنون در جریان است و با بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴، ظرفیت ایران برای فرآورش گاز طبیعی افزایش خواهد یافت که با افزایش تولید گاز از فاز ۱۱ پارس‌جنوبی و سایر میدان‌های گازی مانند پارس شمالی، می‌توان از این ظرفیت برای پایداری شبکه گاز استفاده کرد. 

برچسب‌ها میدان گازی پارس جنوبی گاز رسانی نفت گاز شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان گازی پارس جنوبی گاز رسانی نفت میدان گازی پارس جنوبی گاز رسانی نفت گاز شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی فاز ۱۴ پارس جنوبی پالایشگاه فاز ۱۴ میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی در جهت توجه به مسائل زیست محیطی مناطق پیرامونی، مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشت گردید.

مسعودنیا گفت: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدامات شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه به ثبت رسیده است.

مسعودنیا گفت: سال گذشته، بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام