Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اتریش از طرف کمیته اجرایی حزب حاکم این کشور به عنوان صدر اعظم جدید انتخاب شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در پی اعلام کناره گیری "الکساندر شالنبرگ"، صدر اعظم اتریش که کمتر از دو ماه بر سر کار آمده بود، "کارل نهامر" 49 ساله، وزیر کشور اتریش به عنوان صدر اعظم و رئیس احتمالی جدید حزب مردم اتریش انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهامر روز گذشته در سخنانی از این تصمیم کمیته اجرایی حزب مردم اتریش خبر داد.

الکساندر شالنبرگ شامگاه پنج‌شنبه با اعلام استعفای خود گفت، از آن جا که در پی رهبری حزب نیست و به اعتقاد او، ریاست دولت و رهبری حزب حاکم باید به یک نفر واگذار شود از مقام خود به عنوان صدراعظم کناره‌گیری خواهد کرد.

وی این خبر را بعد از کناره گیری "سباستین کورتس"، صدر اعظم سابق اتریش از عرصه سیاسی و ریاست حزب مردم اتریش اعلام کرد.

شالنبرگ در اکتبر سال جاری (2021) بعد از کناره‌گیری سباستین کورتس از صدراعظمی، این مقام را بر عهده گرفته بود. کورتس و چند تن از همکاران نزدیکش به فساد متهم شده‌اند.

کورتس و همکارانش متهم به دستکاری در نظرسنجی‌ها و تامین مالی بازنمایی‌های مثبت رسانه‌ها با پول عمومی برای کمک به او برای بالابردن جایگاه نردبان سیاسی وی در اتریش بودند.

سباستین کورتس، صدراعظم سابق اتریش هم اخیرا اعلام کرده که کلا از عرصه سیاسی کناره گیری می کند.

صدر اعظم سابق اتریش به خبرنگاران در وین گفت که قصد دارد کلا از سیاست کناره گیری کند و این تصمیم فصل جدیدی در زندگی او خواهد بود که امروز به روی او و خانواده اش باز می‌شود. وی که جدیدا پدر شده از جمله دلایل کناره گیری از عرصه سیاسی را پسر دار شدنش اعلام کرده است.

صدر اعظم اتریش از سمت خود کناره گیری می‌کند

روز گذشته گرنوت بلومل، وزیر دارایی از حزب حاکم مردم اتریش نیز کناره‌‌گیری خود از این مقام را اعلام کرد و گفت، تصمیم گرفته عرصه سیاسی را ترک کند. وی کناره گیری سباستین کورتس از عرصه سیاسی را محرکی برای این تصمیم خود اعلام کرد.

الکساندر فان در بلن حالا باید در مراسمی رسمی نهامر را به عنوان صدر اعظم جدید اتریش بر سر کار آورد. نقش وی به عنوان رئیس حزب مردم اتریش هنوز تایید نشده است.

نهامر همواره مواضع سختگیرانه ای در قبال مهاجران داشته است.

وی در اولین بیانیه خود گفت: همبستگی و آزادی و مسئولیت از ارزش های اساسی سیاست او خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا عنوان صدر اعظم حزب مردم اتریش سباستین کورتس عرصه سیاسی کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، وزرای دارایی و امنیت داخلی این رژیم را به باج خواهی از دولت با تهدیدات سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر دو تن از اعضای کابینه (کابینه امنیتی و سیاسی) از طریق تهدیدات سیاسی به باج خواهی از دولت پرداختند. این یک اقدام خطرناک است که امنیت داخلی اسرائیل را تهدید می‌کند. من تنها می‌توانم شریک دولتی باشم که تصمیمات خود را بر اساس منافع داخلی می‌گیرد نه بنا به مسائل سیاسی.

اشاره آیزنکوت به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم است.

تهدید آیزنکوت به استعفا از کابینه همزمان با کاهش سطح خوشبینی نسبت به احتمال امضای توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا و آتش بس به خاطر اختلافات با جنبش حماس و دودستگی‌ها در داخل کابینه رژیم صهیونیستی است.

بن گویر و اسموتریچ تهدید کرده‌اند در صورت اجرای معامله کنونی با جنبش حماس از کابینه کناره‌گیری می‌کنند.

اسموتریچ در واکنش به اظهارات آیزنکوت گفت: گادی، تو می‌دانی که من چقدر برای تو احترام قائلم اما وظیفه من این است که علیه معامله بدی که می‌تواند امنیت شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار بدهد، اقدام کنم. این باج خواهی نیست بلکه نظر مشروع میلیون‌ها اسرائیلی است که به آینده سرزمین خود توجه می‌کنند.

پیش از این اسموتریچ تاکید کرد: پیشنهاد مصر یک شکست سخت برای اسرائیل است.

وی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را به موافقت با امتیازهای استراتژیکی متهم کرد که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اسموتریچ مجددا به کناره‌گیری از کابینه بنیامین نتانیاهو تهدید کرد و گفت: دولتی که تسلیم فشارهای بین‌المللی می‌شود و جنگ را نیمه‌کاره می‌گذارد، حق وجود داشتن را از دست خواهد داد.

بن گویر نیز سه شنبه گفت: من به نخست وزیر درباره عدم ورود به رفح و پایان جنگ و یک معامله غیرقانونی برای تبادل اسرا و آتش بس هشدار دادم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو