Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، نماد اعتماد الکترونیکی یا همان «اینماد» در اوایل دهه ۹۰ با هدف جلب اعتماد مردم نسبت به کسب و کارهای اینترنتی در دستور کار دولتمردان قرار گرفت. مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی «مرکز توسعه تجارت الکترونیکی» وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مطابق مصوبه بانک مرکزی، کسب و کارهای اینترنتی که به درگاه پرداخت نیاز دارند، باید درخواست صدور «اینماد» را به این مرکز ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه اکنون باعث انتقاد و اعتراض برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی شده است، عبارت است از اجباری بودن دریافت نماد اعتماد و گرفتاری‌های متعدد سازمانی و اداری آن که پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشته است. منتقدان بر این باورند که اساساً دریافت «اینماد» باید یک اقدام اختیاری باشد و به عنوان یک مزیت برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شود. برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ رضا قربانی عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران رفتیم و دیدگاه وی را در این زمینه جویا شدیم.

شرایط اقتصادی کشور به اندازه کافی برای کسب و کارها سخت است

قربانی معتقد است که ایجاد هر مانع جدید در نهایت منجر به این می‌شود که فضای کسب و کار در ایران سخت‌تر شود. وی در توضیح دیدگاه خود گفت: هر چقدر فضای کسب و کار سخت شود، اقتصاد کشور بیشتر دچار مشکل می‌شود و به اهداف پیش‌بینی شده نخواهد رسید. الان کسب و کارهای ما چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی دغدغه‌هایی مانند مالیات و بیمه و تأمین اجتماعی دارند و در این شرایط «اینماد» هم دغدغه جدیدی به کسب و کارها اضافه کرده است که باعث می‌شود بیش از گذشته دچار مشکل شویم. امیدوارم بتوانیم با مسئولان مرکز توسعه تجارت الکترونیک و بانک مرکزی تعامل داشته باشیم چون اگر بخواهیم به شکل چرخشی موانع را پیش روی کسب و کارها بگذاریم، شاهد سخت‌تر شدن فضای کسب و کار و افزایش مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش قابل تحسین کسب و کارها در فضای مجازی افزود: در سال‌های گذشته کسب و کارها در فضای مجازی راهکارهایی پیدا کرده‌اند که چابک عمل کنند در حالی که شاید در فضای واقعی کمتر شاهد آن باشیم. در فضای مجازی خیلی از کسب و کارها موفق به اشتغال‌زایی شده‌اند و توانسته‌اند بخشی از اقتصاد را به جلو برانند و طبیعتاً از هر عاملی که سرعتشان را کم کند و مانع ایجاد کند، فاصله گرفته‌اند.

قربانی ادامه داد: ضمن اینکه اگر انجام کاری برایشان نتیجه‌ مضاعف داشته باشد، از انجام آن دریغ نمی‌کنند. واقعیت این است که در بحث «اینماد» آن نگاه اعتمادساز را نداشته‌اند؛ یعنی کسب و کارها بدون استفاده از «اینماد» هم توانسته‌اند اعتماد مخاطب و مشتری را جلب کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اجباری کردن «اینماد» را دارای پیامدهای منفی متعددی دانست و اظهار کرد: متأسفانه ما بارها هشدار داده‌ایم که بعضی از تصمیمات و قوانین اگرچه با نیت درستی شکل گرفته است اما روش اجرا و پیاده‌سازی آن به گونه‌ای است که به روح و روان تمام افراد مرتبط با آن آسیب می‌زند.

قربانی گفت: باید توجه داشته باشیم که شرایط اقتصادی کشور به اندازه کافی سخت است و کسب و کارها ‌تحت فشار هستند. در چنین شرایطی ایجاد فشار جدید در داخل کشور نوعی خودتحریمی محسوب می‌شود و قاعدتاً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که ذهن و روح افراد را خدشه‌دار نکند و باعث ایجاد نارضایتی و افزایش مهاجرت نشود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت تسهیل شرایط دریافت «اینماد» افزود: با توجه به اینکه این موضوع در قانون مبارزه با پولشویی آمده است، شاید در کوتاه‌مدت نتوانیم جایگزینی برای آن تعریف کنیم. به هر حال آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی، درگاه‌های پرداخت را ملزم کرده است که «اینماد» را از کسب و کارها مطالبه کنند اما با این حال مرکز توسعه تجارت الکترونیک می‌تواند شرایط دریافت «اینماد» را تسهیل کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تصریح کرد: اگرچه الزام دریافت «اینماد» یک امر قانونی است و باید اجرا شود اما می‌توان شرایط دریافت آن را ساده‌تر کرد و این تسهیل‌گری به بهتر شدن اوضاع کمک خواهد کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی بیماری اس ام ای کسب و کارها خودتحریمی آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی بیماری اس ام ای فضای مجازی کسب و کارهای کسب و کارها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • ببینید | پیام خاص امیر قلعه‌نوعی به ملی‌پوشان فوتسال
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند