Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:55:49 GMT

۶۷تن بادام زمینی از اراضی پلدشت برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۴۱۷۸

۶۷تن بادام زمینی از اراضی پلدشت برداشت شد

شاهرخ پیشه ور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای دومین سال متوالی  ۲۷ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول بادام زمینی رفته است.

وی با بیان اینکه این محصول مصرف آب کمتری دارد، افزود: این محصول در اردیبهشت کشت و در آبان ماه برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به وجود روغن زیاد می تواند در تولید کره گیاهی مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: از هر هکتار اراضی کشت شده بادام زمینی بیش از ۲ تن محصول برداشت می شود، که امسال حدود ۶۷تن از این محصول برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام زمینی طعم و ارزش غذایی مانند گردو و بادام دارد. بادام زمینی نیز بسیار مغذی است. آن ها شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری و منبع عالی از منگنز، نیاسین و غیره هستند و منبع خوبی از ویتامین ایی، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. بادام زمینی ها برای ۸ مقدار ماده مغذی ضروری مثل کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون و افزایش متابولیسم در بدن انسان شناخته می شوند.

شهرستان پلدشت ۴۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان ۲۲ هزار هکتار آبی و ۲۲ هزار هکتار دیم است.

۸۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دیمی و آبی و ۱۷۰ هزار هکتار زمین دارای قابلیت کشت در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بادام زمینی اراضی کشاورزی پلدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بادام زمینی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بادام زمینی اراضی کشاورزی پلدشت بادام زمینی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس