Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که با رویکرد گسترش عدالت آموزشی در کرج برگزار شد، افزود: سهم دولت در تخصیص اعتبارات طرح های مشارکتی به برکت همراهی خیری  در سه سال اخیر به  ۶هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بودجه عمرانی کشور بود، اظهار داشت: تا سال گذشته اعتبارات سهم پرداختی دولت در مدرسه‌سازی نقدی بود که اعتبارات امسال به صورت اوراق نقدی سه ساله پرداخت شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری  رشد ۲ برابری تعهدات خیرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی را شاهد بودیم و امسال نیز تاکنون رقم تعهدات خیرین به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رخشانی مهر به لزوم تغییر الگوی معماری مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع چند سال است که در سازمان نوسازی مدارس دنبال می‌شود و همایش‌هایی نیز در این زمینه برگزار شده و طرح‌هایی نیز به مرحله اجرا در آمده است تا از معماری فاخر ایرانی اسلامی در مدارس استفاده شود.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شد و موضوع استانداردسازی سیستم های گرمایشی تا حد بسیار خوبی پیش رفت، به طوری که در هر منطقه‌ای که زیرساخت لازم وجود داشت، بخاری‌های نفتی را از کلاس‌های درس حذف کردیم. در مجموع در بحث استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری مدارس سنگی گفت: این مدارس بیشتر در نواحی عشایری و صعب العبور قرار دارند و جمعیت دانش آموزی آنها نیز کمتر از  ۱۵ نفر است با این حال تلاش می شود شرایط مناسبی برای تحصیل آنان فراهم شود.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان میلیارد تومان سازمان نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر