Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در الحدیده به شدت تلاش می کند شهر راهبردی حیس را حفظ کند اما عملیات رزمندگان برای پاکسازی این منطقه قطغی و این به معنای آزادی تمامی مساحت این استان است.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات گسترده و وسیع رزمندگان انصارالله برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب و جنوب شرق استان الحدیده (نوار ساحلی غرب یمن)  علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، رزمندگان در جریان درگیری ها موفق شدند منطقه بندر الحیمه را آزاد و به کنترل دربیاورند و خود را به نزدیکی شهر راهبردی الخوخه برسانند.

‌این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از نزدیک دنبال می کند، افزود: درگیری ها با مزدوران سعودی در مناطق المضروبه، الحنایا، المغاربه، البغیل جریان دارد و نیروهای یمنی در تلاش هستند در این محورها پیشروی کنند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در محور جنوب شرق استان الحدیده قصد دارند عملیاتی را علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دهند و شهر حیس و مناطق حومه را از اشغال خارج کنند و به کنترل درآورند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات آزاد سازی شهر حیس از محور المغاربه، البغیل صورت خواهد گرفت، گفت: عناصر سعوی همزمان حملات پیشگیرانه ای را از حومه شهر حیس برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی انجام دادند.  

وی با توضیح این مطلب که مزدوران سعودی با این ضد حملات به دنبال تامین امنیت و حفظ شهر حیس هستند، افزود: این حملات از سمت محورهای سه راه العدین، القلمه، غرب النخله و الشعبه صورت گرفت.  

جنگنده های ائتلاف نیز همزمان عملیات گسترده ای را در این محورها انجام دادند اما رزمندگان یمنی با وجود بمباران سنگین هوایی در ابتدا پیشروی عناصر سعودی را در منطقه متوقف و در ادامه حملات را دفع کنند.

خبرها حاکیست، اختلاف بین نیروهای ائتلاف (طارق صالح و گروه موسوم به العملاقه) تشدید شده تا جایی که نیروهای العملاقه در برخی از محورها از جمله شمال شهر حیس عقب نشینی کرده اند و این به سود نیروهای یمنی لست.

در مجموع اگر رزمندگان از منطقه البرار در جنوب الحدیده یا مناطق مرزی مشترک با استان تعز بتوانند خود را به جاده غربی بخش حیس (حیس-الخوخه) برسانند مسیر کمک رسانی نیروهای ائتلاف از جاده اصلی (الخوخه) به سمت حیس قطع و و این بخش از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.  

به گزارش مشرق، عملیات رزمندگان یمنی برای پاکسازی بخش حیس از منطقه الجور در شرق بندر الحمیه نیز امکان پذیر است و با آزادسازی این بخش، ائتلاف سعودی دیگر نمی تواند به محور جنوبی استان الحدید فشار بیاورد چرا که این منطقه اخرین بخش اشغالی در استان الحدیده به شمار می آید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو گزارش اختصاصی مشرق یمن الحدیده ائتلاف سعودی انصارالله تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن تحولات منطقه استان الحدیده برای پاکسازی منبع میدانی شهر حیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه