Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@14:21:46 GMT

بازگشت پسر قذافی به رقابت‌های انتخاباتی در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۵۴۵۷

بازگشت پسر قذافی به رقابت‌های انتخاباتی در لیبی

دادگاه استیناف لیبی با ابطال حکم دادگاه بدوی این کشور در عدم صلاحیت نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده، حکم بازگشت سیف الاسلام قذافی به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری لیبی را صادر کرد.

به گزارش مشرق، چندی قبل شکایتی در خصوص نامزدی « سیف الاسلام قذافی»  در انتخابات ریاست جمهوری لیبی به دادگاه بدوی شهر سبها واقع در جنوب این کشور ارائه شد و دادگاه پس از بررسی مدارک ارائه شده حکم به عدم صلاحیت پسر قذافی برای نامزدی در انتخابات آینده را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شکایت سیف الاسلام قذافی علیه کمیسیون انتخابات

 به دنبال صدور این حکم ، کمیساریای عالی انتخابات لیبی با استناد به سابقه کیفری قذافی نام او را از فهرست نامزدهای انتخاباتی حذف کرد. حکم دادگاه بدوی شهر سبها مورد اعتراض پسر قذافی قرار گرفت و مجتمع قضایی این شهر به محاصره نیروهای طرفدار سیف الاسلام در آمد. این محاصره زمانی پایان یافت که دادگاه استیناف شهر سبها اعتراض پسر قذافی را به حکم دادگاه بدوی پذیرفت و یک روز بعد رای خود را درباره نامزدی سیف الاسلام صادر کرد.

دادگاه استیناف شهر سبها با پذیریش شکایت سیف الاسلام قذافی درباره عدم صلاحیت‌اش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، حکم به بازگشت او به فهرست نامزدهای انتخابات ۲۴ دسامبر ( سوم دی ماه ) را صادر کرد.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط – لیبیا » دادگاه استیناف با برگزاری یک نشست ویژه ،  شکایت پسر قذافی را بررسی کرد و به کمیساریای عالی انتخابات لیبی دستور داد تا نام سیف الاسلام قذافی در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده گنجانده شود.

طرفداران پسر قذافی که در اطراف مجتمع قضایی شهر سبها تجمع کرده بودند پس از  صدور حکم دادگاه استیناف این شهر به جشن و شادمانی پرداختند.

در انتخابات ریاست جمهوری لیبی ۹۸ نفر نامزد شده بودند که صلاحیت ۷۳ نفر آنان مورد تائید قرار گرفته است.« سیف الاسلام قذافی»  از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

پسر معمر قذافی به اتهام نقش آفرینی در سرکوب مردم لیبی در انقلاب ۲۰۱۱ این کشور از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری « لاهه » تحت تعقیب قرار دارد.  وی پس از پیروزی انقلاب لیبی هنگام خروج از مرز زمینی این کشور دستگیر شد و به مدت ۹ سال در زندان به سر برد.

 همچنین دادستان نظامی لیبی حکم بازداشت سیف  الاسلام  قذافی  را به اتهام قتل و استفاده از مزدوران بیگانه در جنگ داخلی این کشور صادر کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو سیف الاسلام قذافی معمر قذافی لیبی انتخابات لیبی انتخابات ریاست جمهوری سیف الاسلام قذافی دادگاه استیناف دادگاه بدوی حکم دادگاه پسر قذافی شهر سبها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی