Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@22:57:21 GMT

بی توجهی به زائران امام حسین(ع) تا کی؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۵۶۶۱

امام جمعه تبریز با انتقاد از مسئولان هواپیمایی و حج و زیارت گفت: مقایسه کنید هزینه یک سفر خارجی را با هزینه سفر به نجف، آیا انصاف است با زائران امام حسین(ع) و مولای متقیان امیر المومنین(ع) این طور برخورد شود؟


به گزارش شریان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تبریک 16 آذر (7 دسامبر)؛ روز جهانی هواپیمایی به فعالان در این حوزه به مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولان حج و زیارت و سازمان‌های ذیربط نسبت به گرانی هزینه پرواز نجف در مقایسه با پروازهای خارجی دیگر اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: طبق بررسی و اعلام مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی تنها به مقصد ترکیه از تبریز در هفته ۱۸ پرواز انجام می‌شود و برای نجف در هفته یک پرواز آنهم از دیروز برقرار شده است.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره و مقایسه قیمت‌های پرواز ترکیه و نجف افزود: با در نظر گرفتن زمان پرواز تبریز- استانبول که دو تا ۲.۵ ساعت بوده و پرواز تبریز به نجف یک ساعت است اما در عین حال پرواز ترکیه چقدر ارزان و پرواز نجف چقدر گران است به صورت نسبی؟

وی خاطرنشان کرد: در عین حال تمام زائران عتبات قبل از ۷۲ ساعت قبل از پرواز آزمایش پی سی آر انجام می‌دهند در ایران و جوابیه منفی آن را قبل از پرواز ارائه می‌دهند و روز قبل از بازگشت در عراق باید آزمایش پی سی آر دوباره می‌دهند که  یک میلیون و ۵۰ هزار تومان هزینه آن است، شخص باید خودش پرداخت کند با این حساب رفتن یک نفر به نجف و کربلا از تبریز تقریبا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه مخالف سفرهای تفریحی و خارجی نیستیم، گفت: مقایسه کنید هزینه یک سفر خارجی را با هزینه سفر به نجف، آیا انصاف است با زائران امام حسین(ع) و مولای متقیان امیر‌المومنین(ع) این طور برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه استان، مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه استان و نمایندگان مردم در مجلس گفت: همت داشته باشید چرا باید این طور باشد ؟چرا باید به زائران ابا اعبدالله الحسین(ع) این طور بی توجهی شود؟

وی خاطرنشان کرد: مسئولان امر در این حوزه در استان حداقل برنامه‌ریزی کنند تا زائران عتبات راحت به زیارت کربلا و نجف بروند.

دسته بندیگوناگون

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز