Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با تأکید بر اینکه ما در راستای توسعه متوازن استان گام برمی‌داریم، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتماد از دست رفته مردم را مجدداً از طریق سفرهای شهرستانی و پیگیری مطالبات به‌حق بازیابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ابلاغ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در راستای بحث توجه به داخل کشور، رشد ۸.۵ درصدی برای استان پیش‌بینی شده است که لازم است در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری برای تحقق این مهم تلاش بیشتری کنیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: ۴۸.۴ اشتغال استان در حوزه خدمات، ۳۷.۱ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۴.۶ درصد در حوزه کشاورزی است.

هاشمی با بیان اینکه همه‌گیری نزدیک به ۲۰ ماهه ویروس کرونا لطماتی را به اشتغال در بخش خدمات وارده کرد، گفت: تردد مسافر یکی از شاخصه‌های فعال نگاه داشتن بخش گردشگری و خدمات در استان است که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شده و در آینده با کنترل بیماری و اقدامات مناسب، شاهد رونق آن خواهیم بود.

استاندار سمنان افزود: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار کل استان بود که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته و ۴۲ درصد مختص حوزه عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲۷ پروژه نیمه‌تمام در استان سمنان در حال حاضر وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است که در این راستا و به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌ها تلاش خواهیم کرد.

هاشمی از رتبه دوازدهم استان در بحث سرانه درآمد و حوزه عمرانی خبر داد و گفت: در حوزه اعتبارات ملی استان سمنان در رتبه ۲۱ و در کل اعتبارات در رتبه ۲۵ قرار داریم.

وی با بیان اینکه بحث محرومیت و جمعیت دو شاخص توزیع اعتبارات است، تصریح کرد: امیدواریم پراکندگی نیز در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود تا استان سمنان که دارای پراکندگی جمعیتی بالایی بوده و نیازمند ارائه خدمات به تمام مردم استان است، از اعتبارات مطلوب‌تر برخوردار باشد.

استاندار سمنان اظهار کرد: سال گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ۵۲ نوع محصول از استان به ۳۵ کشور دنیا انجام شده که ۳۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفته که مدیریت می‌کنیم تا سهم بیشتری از این مقدار از گمرک استان انجام شود.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته و بر اساس گزارش و آمار موجود، صادرات کالا در هشت ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

هاشمی، آب را یکی از اولویت‌های بسیار جدی استان دانست و تأکید کرد: مسأله آب مورد تأکید نمایندگان مردم استان نیز قرار دارد که با همت والای نمایندگان در این خصوص اقدام کرده تا دغدغه به‌حق مردم استان در بحث تأمین آب مدیریت شود.

استاندار سمنان از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: از همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مدت حضورم به‌عنوان خدمتگزار مردم استان و به‌ویژه در سفر ریاست جمهوری به استان تقدیر و تشکر دارم؛ سفر ریاست جمهوری به استان سفری بی‌حاشیه، کاربردی و عملیاتی بود و کمیته‌ای ویژه پیگیری مصوبات سفر در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات سمنان استاندار سمنان سفر ریاست جمهوری مصوبات سفر صادرات کالا سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان استان سمنان مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران