Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری افزود: سال ۱۴۰۰ اعتبار کل استان سمنان یکهزار و ۶۸۰‌ میلیارد تومان‌ بود که ۵۰ درصد تاکنون اختصاص یافت و ۴۲ درصد مختص حوزه عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: استان سمنان در حوزه اعتبارات ملی در رتبه ۲۱ و در کل اعتبارات در رتبه ۲۵ قرار دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: بحث محرومیت و جمعیت، دو شاخص توزیع اعتبارات است و امیدواریم بحث پراکندگی نیز در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود تا استان سمنان که دارای پراکندگی جمعیتی بالا و نیازمند ارائه خدمات به تمامی مردم استان است، از اعتبارات مطلوب تر برخوردار باشد.

وی ابراز داشت: پیگیری ها برای تخصیص بهتر اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای دستیابی به توسعه متوازن و همه‌جانبه استان، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مبنای مدیریت استان سمنان توسعه متوازن استان است، گفت: تلاش بر این است تا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتماد از دست مردم دوباره از طریق سفرهای شهرستانی و پیگیری مطالبات به حق مردم، افزایش یابد.

هاشمی ادامه داد: با توجه به ابلاغ ریاست مدیریت و برنامه ریزی کشور و در راستای بحث توجه به داخل کشور، رشد ۸.۵ درصدی برای استان پیش بینی شده است که لازم است در ۳ حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری برای تحقق این مهم تلاش بیشتری شود.

وی درباره آمار اشتغال در استان سمنان افزود: ۴۸.۴ اشتغال استان در حوزه خدمات، ۳۷.۱ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۴.۶ درصد در حوزه کشاورزی است.

افزایش ۳۵ درصدی صادرات استان سمنان

استاندار سمنان گفت: با اقدامات صورت گرفته و بر اساس گزارش و آمار موجود، صادرات کالا در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

وی بیان کرد: سال گذشته در حوزه صادرات، ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ۵۲ نوع محصول از حوزه استان به ۳۵ کشور دنیا انجام شد که ۳۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفت که مدیریت می شود تا سهم بیشتری از این مقدار از گمرک استان انجام شود.

هاشمی به شیوع کرونا و آسیبهای آن اشاره و اضافه کرد: همه‌گیری نزدیک به ۲۰‌ماهه ویروس کرونا لطماتی را به اشتغال در بخش خدمات وارده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تردد مسافر یکی از شاخصه های فعال نگاه داشتن بخش گردشگری و خدمات در استان سمنان است که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شد و در آینده با کنترل بیماری و اقدامات مناسب، شاهد رونق آن خواهیم بود.

وی گفت: مساله آب مورد تاکید نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد و با همت نمایندگان، در این خصوص اقدام‌ شد تا دغدغه به حق مردم استان در بحث تامین آب مدیریت شود.

استاندار سمنان ادامه دادسفر رییس  جمهوری به استان سفری بی حاشیه، کاربردی و عملیاتی بود و کمیته ای ویژه پیگیری مصوبات سفر در استان تشکیل شده است.

برچسب‌ها سمنان کم آبی توسعه صادرات توسعه ایران طرح های عمرانی توسعه اقتصادی سیدمحمدرضا هاشمی عملیات عمرانی اعتبارات صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کم آبی توسعه صادرات سمنان کم آبی توسعه صادرات توسعه ایران طرح های عمرانی توسعه اقتصادی سیدمحمدرضا هاشمی عملیات عمرانی اعتبارات صادرات غیر نفتی استاندار سمنان استان سمنان مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد