Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: طرح جهش تولید مسکن در زنجان با نگاه کلان شهری اجرا شود.

محسن افشارچی، ظهر امروز (۱۳ آذرماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار کرد: مجموعه مدیریت کشور کار بزرگی را در حوزه مسکن آغاز کرده که موافقان و منتقدانی دارد، اما جمع‌بندی کار به این صورت است که به این سمت حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح جهش تولید مسکن می‌تواند برای کل اقتصاد کشور نهضت پیشران باشد به ایجاد اشتغال و تولید کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، برنامه‌ها برای گروه‌ها و بخش‌های مختلف باید مشخص شود، عنوان کرد: باید بدانیم آینده پیمانکاران استان در این طرح چه خواهد شد و آیا رشد پیمانکاران خواهیم داشت؟ یا اینکه استانداردهایی را برای آن‌ها تعریف خواهیم کرد تا به کشورهای همسایه نیز خدمات‌رسانی کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه از برنامه جهش تولید مسکن باید توانمندی‌های جدیدی برای استان استخراج شود، بیان کرد: حوزه مسکن دارای تکنولوژی‌های نوینی است که باید بتوانیم با هیمن سرمایه فعلی چیزی فراتر از تولید مسکن را نصیب استان کنیم و توانمندی‌های فنی مجموعه مهندسی را ارتقا دهیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه باید موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در شهرک‌های جدید باید نگاه همه‌جانبه و کلان شهری داشته باشیم و به معماری فضاها، تأمین خدمات روبنایی مثل مدرسه و مسجد و موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کنیم و فقط به این مسئله نپردازیم که تعدادی ساختمان عظیم‌الجثه را بالا ببریم.

این مسئول یادآور شد: از نگاه دیگر فقط نباید تمرکز بر ساخت مسکن در شهرها داشته باشیم بلکه به ساخت شهرک‌هایی در کنار روستاها یا شهرک‌های صنعتی با ایجاد امکانات حمل و نقل سریع برای دسترسی به خدمات شهری نیز بیندیشیم و مهاجرت معکوس را در برنامه قرار دهیم.

افشارچی به بهره‌گیری از تجارب گذشته برای کاستن از نقاط ضعف در پروژه‌های گذشته و تقویت توانمندی‌ها تأکید کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی برای مسکن دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در نظر گرفته شده است. رسیدگی به وضعیت کوی فلسطین باید در اولویت قرار گیرد.

مهدی جمالوندی، سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۸۰۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک معرفی شده و ۲۹۰۰ فقره منجر به عقد قرارداد شده است. با توجه به ادغام طرح اقدام ملی و طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۱۶ هزار واحد افتتاح حساب انجام داده و بیش از ۱۰ هزار نفر واریزی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان محسن افشارچی طرح جهش تولید مسکن آسيب هاي اجتماعي طرح جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است.

ابوطالب شفقت امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در دیدار با فرماندهان لشگر۸۴ ارتش لرستان، ضمن تأکید بر نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدهای خارجی کشور، بیان کرد: در زمان وقوع بحران‌ها ما همواره شاهد بودیم که مجموعه ارتش اولین گروهی بودند که در صحنه کمک به حوادث‌دیدگان حاضر می‌شوند.

وی اظهار کرد: آمادگی کمک و همکاری در موارد بحران و حوادث یکی از مأموریت‌های مهم ارتش در کنار اصل اساسی مأموریت ارتش یعنی آمادگی نظامی در حراست از کشور بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

استاندار همچنین بعد تربیتی را یکی دیگر از انتظارها و خواسته‌ها از ارتش دانست و گفت: تربیت سربازان و نگاه فرزندی به آنها باید سرلوحه برنامه‌های تربیتی ارتش و نظامیان باشد.

او ادامه داد: در برخورد با سربازان وظیفه باید به‌گونه‌ای عمل شود که مانند بچه خودمان به آنها نگاه ویژه شود و علاوه بر مهارت‌های نظامی، مهارت‌آموزی و نگاه تربیتی نیز به‌صورت ویژه اعمال شود. تربیت سربازان باید در راستایی انجام شود که آنها بعد از اتمام دوران سربازی به‌عنوان یک بسیجی وارد جامعه شوند.

استاندار درباره وضعیت اجرای برنامه‌های حوزه مسکن ارتش لرستان، اظهار کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای را با هدف هماهنگی پروژه‌های حوزه مسکن ارتش و اراضی تحت مالکیت آن برگزار خواهند کرد.

در این دیدار، فرماندهای لشگر ۸۴ ارتش لرستان گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در دست اجرای آن در سال‌های اخیر در لرستان ارائه کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد