Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری ‌آنلاین، امروز‍ شنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۰) در حدود ساعت ۱۴ قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۳ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روزکاری هفته گذشته - پنجشنبه ۱۱ آذر- حدود ۳۸۷ هزار تومان افزایش یافت.  

همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد که قیمت آن امروز تا ۳۰ هزار تومان پیش رفت، قیمت طلا و سکه نیز در بازار روندی افزایشی در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قیمت اونس جهانی کاهشی بوده است. روند فعلی مذاکرات برجامی و پایان دور هفتم مذاکرات وین، مهم ترین عامل تاثیرگذار روانی بر بازار این روزهای ارز و طلا عنوان می شود این درحالی است که به گفته برخی کارشناسان هنوز مشخص نیست که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد اما بازار واکنشی منفی به اخبار منتشر شده نشان داده است.

اما امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت آن ۴۰۲ هزار تومان افزایش یافت.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری گذشته ۱۲۵ هزار تومان گران‌تر شد.

ربع‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت ۳ میلیون و  ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین روزکاری گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت هر سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۰ هزار تومان گران‌تر شد.

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۲۹۸ هزار  و ۲۰۰ تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری گذشته ۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.

امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۷۸۳ دلار اعلام شد.

سقف شکنی همزمان دلار و سکه

اما محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتکو با تجارت‌نیوز از سقف شکنی همزمان دلار و سکه خبر داد و گفت: قیمت دلار در بازار امروز رکورد ۱۴ ماهه خود را شکست و به دنبال آن سکه به سقف ۱۴ ماهه خود رسید.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که اونس جهانی با وجود افزایش در دو روز گذشته در بازار هفته گذشته عملکرد منفی داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا و سکه گفت: با توجه به آن که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به کاهش اونس جهانی واکنش نشان نداده است، پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دشوار است. قیمت طلا و سکه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چه مسیری خواهد داشت.

او از سقف شکنی ۱۴ ماهه دلار گفت و توضیح داد که افزایش قیمت دلار در بازار امروز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد. همین نوسان قیمتی در بازار طلا و ارز موجب شد داد و ستد در بازار کاهش پیدا کند و فعلا رکود در بازار شکل گرفته است.

کد خبر 641064 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت دلار آمريكا نسبت به آخرین روز کاری تومان افزایش یافت قیمت طلا و سکه افزایش قیمت بازار طلا اونس جهانی هزار تومان هفته گذشته قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت

به گزارش خبرآنلاین ، دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران ۳عامل مختلف سیاسی-اقتصادی را به‌عنوان محرک‌های کاهشی نرخ ارز مطرح می‌کنند.

نخست کاهش سطح ریسک‌های سیاسی، دوم وجود احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و سوم اخبار مثبت درآمدهای نفتی.

نرخ دلار آزاد در حال ادامه دادن به روند کاهشی خود است. تحلیلگران 3 عامل مختلف را برای توجیه این روند کاهشی ارائه می‌دهند. خروج ریسک‌های غیراقتصادی از بازار، خبرهای جسته‌وگریخته مبنی بر مذاکرات هسته‌ای و آمار خوب صادرات نفتی این عوامل را تشکیل می‌دهند. دلار در بازار دیروز به مرز کانال‌های 61 و 62هزار تومانی رسید. روند کاهشی بازار ارز تشدید شد.

دلار در بازار روز گذشته از کانال 63 خارج شد و سطوح قیمتی کانال 62 را نیز پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیلگران ارزی روند نرخ دلار در سال جدید را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنند.

در بازار ماه‌های ابتدایی سال گذشته نیز قیمت شاخص‌های ارزی پس از یک دوره نوسانات افزایشی دچار افت شد و پس از آن به ثبات رسید. به‌طور مثال نوسانات افزایشی و کاهشی دلار در سال گذشته تا روزهای ابتدایی تابستان به طول انجامید و پس از آن قیمت اسکناس آمریکایی زیر سقف 50 هزار تومانی به ثبات نسبی رسید.

علل آغاز روند افزایشی در سال جدید عمدتا به سیگنال‌های منفی و ریسک‌های سیاسی باز می‌گردد. این موارد با تشدید انتظارات تورمی سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شد و قیمت‌ها را افزایش داد. اما تحلیلگران فشار کاهشی روزهای اخیر بازار را متشکل از 3 نیرو می‌دانند. نیروی نخست؛ کاهش سطح ریسک‌ها و سیگنال‌های منفی مذکور است. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و کمرنگ شدن احتمال گسترش این درگیری‌ها هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شد. عامل دومی که تحلیلگران از آن به عنوان نیروی کاهشی یاد می‌کنند سیگنال‌های مثبت، اما غیررسمی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای است و آخرین عامل که برخی آن را به‌واسطه اثرگذاری برطرف عرضه مهم‌ترین عامل می‌دانند، مساله افزایش درآمدهای نفتی است که هم رسانه‌های خارجی و هم برخی از مقامات رسمی از آن خبر می‌دهند. بازار ارز تهران در روز گذشته با توجه به موارد ذکر شده افت قیمت‌های نسبتا شدیدی را تجربه کرد. هر برگ دلار آزاد در بازار روز گذشته با افت هزار و 450 تومانی خود در رقم 62 هزار تومان به فروش رسید. البته گفتنی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی عصر دیروز وارد کانال 61 هزار تومانی شد. یورو و پوند نیز در بازار دیروز به ترتیب هزار و 500 و هزار و 620 تومان کاهش یافتند. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900409

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای