Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:42:20 GMT

کنترل ورود و خروج جهرم برای مقابله با قاچاق زغال

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۴۶۴

کنترل ورود و خروج جهرم برای مقابله با قاچاق زغال

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از تشدید کنترل مبادی ورودی شهرستام جهرم برای مقابله با قاچاقچیان زغال و برخورد جدی با کوره داران متصرف خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد شنبه ۱۳ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب و زغال تمام گلوگاهها و شریان‌های اصلی ورود قاچاق به شهرستان جهرم رصد وتحت نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی، پلیس راهور استان و نیروهای یگان حفاظت اداره کل راهداری اجرا و از ورود خودروهای فاقد مجوز حمل چوب به شهرستان جلوگیری و رانندگان متخلف نیز جریمه خواهند شد.

صمدنژاد ادامه داد: در این راستا مبادی ورودی شهرستان با استقرار اکیپ‌های گشت و بازرسی در دوراهی سیمکان به قیر و کارزین و نیز ورودی سیمکان به میمند تحت کنترل قرار گرفته است. 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ کوره تولید زغال در بخش‌های سیمکان، کردیان و بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که با ساماندهی این کوره‌ها شاهد کاهش چشمگیر تخریب و آسیب به عرصه‌های منابع طبیعی باشیم. 

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی کوره‌های زغالی در این شهرستان، گفت: تشدید نظارت و کنترل بیش از پیش بر فعالیت کوره داران برای جلوگیری از تبدیل چوب‌های جنگلی به زغال، برقراری گشت‌های ویژه و نامحسوس در اراضی جنگلی، بکار گیری نیروهای مخبر،قرقبان و نگهبانان فصلی، جانمایی دو نقطه از شهرستان براژ ساماندهی کوره‌ها و نیز بازدیدهای میدانی و مستمر از کوره‌ها برای جلوگیری از قاچاق چوب و زغال از جمله تدابیر انجام گرفته در این راستاست.

صمدنژاد در ادامه با اشاره به کنترل انبارهای زغال و فعالیت مراکز تولید زغال شهرستان تصریح کرد: کوره داران برای دریافت مجوز حمل زغال باید به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند. 

او خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی و رایگان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخریب منابع طبیعی و قاچاق چوب‌های جنگلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شهرستان جهرم اداره کل راهداری نیروی انتظامی استانی شهرستانها منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز معاملاتی گذشته برخی سهامداران درصدی (عمده) به شرکت‌ها ورود و برخی از شرکت‌ها خارج شدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ورود و خروج‌ها بپردازیم. نکته مهم ورود و خروج سهامداران درصدی این بود که در روز معاملاتی گذشته بانک سپه از فهرست سهامداران عمده چند نماد از جمله فاذر خارج شد.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iyx

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند