Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های موجود در دستگاه قضا بخاطر رعایت نشدن حق الناس و اختلاف بین مردم است و از ائمه جمعه و جماعات، روحانیت، معتمدین، بسیج و سایر دستگاه‌های فرهنگی تقاضا داریم برای حل و فصل آن به ما کمک کنند.

 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه روسای دادگستری تربت حیدریه گفت: رسیدگی به این نوع پرونده‌ها و صدور رای توسط دستگاه قضا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند و گا‌ها باعث تولید پرونده‌های دیگر و بر مشکلات جامعه نیز افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: روحانیت، ائمه جماعات، معتمدین و ریش سفیدان و بسیج به خصوص در روستا‌ها کمک کنند تا این نوع پرونده‌ها که تقریبا موجودی پرونده‌های دستگاه قضا را شامل می‌شود با سازش حل و فصل شوند.


افزایش ۲۱ درصدی پرونده‌های مختومه در دادگستری تربت حیدریه

حسین مسرور نعیمی، رئیس سابق دادگستری تربت حیدریه به اصل ۱۵۶ قوه قضائیه اشاره داشت و گفت: این اصل رسیدگی به دعاوی است و همان آمار پرونده‌ها را شامل می‌شود که در زمان تحویل در دادگستری تربت حیدریه ۲۶ شعبه و اکنون ۳۲ شعبه نیز فعال شده است.

او گفت: با اختصاص نیروی قضایی و اداری در تربت حیدریه به جرات می‌توان گفت که این شهرستان به لحاظ نیروی انسانی از خیلی از مراکز استان‌ها نیز بهتر است.

مسرور نعیمی گفت: در شرایطی که پرونده‌های مختومه دادگستری را با ۴۶۵۶ پرونده تحویل گرفتم امروز این آمار به ۵۶۴۷ پرونده رسیده و این بدان معناست که رسیدگی به پرونده‌های مختومه در دادگستری شهرستان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سابق دادگستری تربت حیدریه گفت: در حوزه پیشگیری هر چند قانون ابزار لازم را برای دستگاه عدلیه تعریف نکرده، اما از توان معتمدان و ریش سفیدان بهره بردیم و ورودی پرونده‌ها به این حوزه را کاهش دادیم.

او به فعالیت دستگاه قضا در حوزه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات دستگاه قضا، چندین واحد تولیدی را در چهار ماه اخیر به موقع ورود و از تعطیلی و اختلال در آن جلوگیری شد که گواه این ادعا رفع مشکل یک واحد تولیدی با ظرفیت ۲۰۰ نفر نیروی انسانی بود که در کمتر از ۲۴ ساعت مشکل برطرف شد.

سرمایه گذار با نگاه عالمانه و مردم محور احساس امنیت و آرامش می‌کند

حسین شرافتی راد معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی و در مجموع شورای تامین شهرستان هماهنگ و همدل هستند و اشراف اطلاعاتی خوبی نسبت به وضعیت منطقه دارند.

وی گفت: پایه ریزی دستگاه قضا باید به گونه‌ای باشد که وقتی مظلومی از اتاق قاضی خارج می‌شود خندان باشد و از ان طرف آن افراد ظالم و اراذل و اوباشی که نظام و امنیت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند احساس ناامنی کنند.

فرماندار تربت حیدریه گفت: در تمام توطئه ها، فتنه‌ها و فراخوان‌های دشمن از سال ۹۶ به بعد هیچ تجمع و اتفاقی در این شهرستان رخ نداده و این نشان از هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی دارد.

فرماندار تربت حیدریه نیاز امروز را مانع زدایی در حوزه تولید عنوان کرد و گفت: با حمایت دستگاه قضا و نگاه عالمانه و مردم محور، سرمایه گذار امیدوار و احساس امنیت و آرامش خواهد کرد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حسین مسرور نعیمی در مسئولیت ریاست دادگستری تربت حیدریه، طی حکمی از سوی حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رییس قوه قضائیه علی رضازاده بعنوان رییس جدید عدلیه این شهرستان منصوب شد. همچنین حسین مسرور نعیمی بعنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد منصوب شد.



انتهای پیام/ا. غ.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری حق الناس دادگستری تربت حیدریه تربت حیدریه گفت دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره اموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه بر مدارس دولتی، برهمین اساس تمام برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدارس دولتی کردیم.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه اولویت نظام تعلیم و تربیت در این خطه را حمایت و تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی از برقراری عدالت آموزشی شامل؛ تجهیز هوشمند کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

صالحی افزود: رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه که طرح موضوع شده بود در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز برای فرهنگیان واریز شد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم عدالت آموزشی است که سعی شده در اولویت قرار داده شود، لذا به مدارس دولتی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای کرده ایم.

صالحی تصریح کرد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به کارگیری شدند و این در حالی بود که قبلاً به مناطق مختلف اعزام می‌شدند، در عین حال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه برای سال جدید جذب شدند.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همچنین با برگزاری آزمون های امسال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و سیر مراحل گزینشی به نیروی انسانی مورد نیاز در این خطه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در دستور تخریب است اما هنوز در حال استفاده است.

کسب رتبه‌های برتر توسط آموزش و پرورش تربت‌حیدریه

صالحی به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و افزود: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام‌های برتر توسط دانش آموزان این خطه کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره‌کرد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف آموزشی، آموزش متوسطه این خطه بین ۴۷ اداره استان بعد از ناحیه ۷ مشهد رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: پارسال در مقطع متوسطه اول ۷ رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم.

کد خبر 6093666

دیگر خبرها

  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد