Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌ نجفی‌نژاد امروز در مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان اظهار کرد: هفته پژوهش هر ساله در آذر ماه در سطح استان برگزار و امروز نیز با نواختن زنگ پژوهش این هفته آغاز می شود.

 وی تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری این است که ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع پژوهش در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی‌نژاد پژوهش را چراغی برای روشن کردن ابعاد ناشناخته موضوعات و مسائل دانست و افزود: پژوهش یک فعالیت سازمان‌یافته، با انجام مطالعات و کسب اطلاعات براساس مشاهدات است‌.

وی با بیان اینکه امروز پژوهش‌ها در سطوح مختلف انجام می‌شود، گفت: سودآورترین فعالیت‌ها در دنیا، فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان است که از ارزش‌افزوده بسیار بالایی نسبت به سایر فعالیت‌ها برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا با کسب علم و دانش از طریق پژوهش و فناوری بر دیگر کشورها سلطه دارند‌.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش نیازمند نیروی انسانی خلاق و هوشمند و همچنین منابع، سرمایه و امکانات کافی است، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران کشوری در حال توسعه است باید به مسأله پژوهش بیشتر توجه شود.

نجفی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان گلستان به کشاورزی وابسته است و این استان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: بحث کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک استان بسیار با اهمیت است و باید پژوهش‌های زیادی در زمینه کشاورزی در استان انجام شود.

* ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، با بیان اینکه دین اسلام با آموزش، تعلیم و تربیت آغاز و این آموزش و تعلیم و تربیت با آیات قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین ادامه یافت، گفت: در دین اسلام، بحث تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از اصول اساسی در پیشبرد علم و دانش است.

احسان گوهری‌راد با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت در بسیاری از کشورها توجه به مسئله تحقیق و پژوهش است، گفت: با توجه به وجود ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور که ۳۹۰ هزار نفر از آنان در استان گلستان مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است.

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان پژوهش های برای کشاورزی پایدار رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان علی نجفی نژاد کشاورزی وابسته است منابع تحقیق و پژوهش استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است