Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@03:08:37 GMT

تعریف برند به زبانی ساده

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۵۵۳

تعریف برند به زبانی ساده

برند می تواند در خصوص سازمان یا محصول اطلاعات مشخصی را به ما ارائه بدهد و در بازار به راحتی توسط مشتریان شناخته شود؛ در واقع به واسطه برند این اطمینان به مشتری داده می‌شود که محصول یا خدمتی را که خریداری می کند جزء محصولات ویژه و خاص است. اگر یک برند قدرتمند باشد قطعاً مردم پس از شناسایی آن راحت تر برای خرید محصولات و خدمات اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برندها شامل علامت تجاری می باشند که از استفاده آنها توسط دیگران پیشگیری می‌نمایند و در واقع می‌توانیم بگوییم برند به مجموعه ای از ارتباطات احساساتی و عملکردی گفته می شود.

وجود برند می‌تواند در خصوص محصولات و سازمان اطلاعات معینی را ارائه بدهد و آنها را در بازار متمایز کند. برند برای مشتری معنای متفاوتی دارد که می‌توان به نمادی از کیفیت، تفویض مسئولیت به تولید کننده، تولید کننده محصول و پیمان با تولید کننده و غیره اشاره نمود. وجود برند پروسه خرید به واسطه مشتری و تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب محصول راحت‌تر می‌کند و پس از گذشت مدتی مصرف کنندگان و مشتریان به برندهای دست پیدا می کنند که می توانند به نیازهایشان پاسخ بدهند.

 وقتی که مشتری آگاهی و اطلاعات کافی در خصوص برند داشته باشد سریع تصمیم می گیرد و همچنین در زمان صرفه جویی می شود. با وجود این توصیه ها و تعریف ها می توان به اهمیت وجود برند و تاثیر آن برای سازمان و شرکت در خصوص ارائه محصول و فروش آن پی برد.

پروسه و چگونگی شکایت برند

یکی از موضوعات مهمی که در خصوص برند مطرح می شود به شکایت برند اشاره می کند. زمانی که شکایت برند تجاری انجام می شود در واقع به این علت است که شخص ثالثی به جز مالک علامت تجاری در فضای مجازی یا سایت یا حتی روی محصولات علامت تجاری را کپی کرده است و حقوق مالک علامت را نادیده گرفته است و از آن استفاده می کنند.

دو کلمه نام تجاری و علامت تجاری در خصوص مسائل مرتبط با ثبت برند مطرح می‌شوند که نام تجاری همان نامی بوده که فرد برای محصولات، تجارت و خدمات خود انتخاب می نماید و میتوانند مرتبط به شخص حقوقی یا حقیقی باشد. علامت تجاری یک نشانه می‌باشد که با عنوان لوگو نیز شناخته می‌شود و در واقع شخص یا شرکت به شکل قانونی نماینده این خدمات و کسب و کار هستند.

در صورتی که فردی برای خود و به نام خود برندی را ثبت نموده باشد و نشان بازرگانی داشته باشد پس علامت اختصاری و اسم به ثبت کننده متعلق است و در صورتی که فرد دیگری از این نام و علامت تجاری سوء استفاده کند و از آن استفاده نماید باید خسارت آن را جبران نموده و حتی مرتکب جرم گردیده است و در ایران نیز برای حفظ ارزش برند و علامت تجاری قوانینی مطرح وجود دارد که باید افراد از آنها پیروی کنند.

طبق قانون اگر از علامت تجاری ثبت شده استفاده غیرمجازی صورت بگیرد علاوه بر اینکه مسئولیت کیفری داشته است بلکه سوء استفاده کنندگان تحت پیگرد قانونی و حقوقی قرار می گیرند. در ادامه اگر مالک اصلی برند هستید و قصد شکایت دارید می توانید با چگونگی شکایت از سوء استفاده کنندگان در خصوص شکایت برند و علامت تجاری مطالب مفیدی را مطالعه کنید:

به منظور ثبت اعتراض باید مالک اصلی برند در سیستم ثبت علامت تجاری در ایران به مراجع ذیربط اعتراض خود را اعلام نماید.

اگر فردی صاحب علامت تجاری بوده میتوانند نسبت به ثبت علامت تجاری خود توسط شخص دیگری اعتراض خود را اعلام کند یا اگر شباهت بین علامت تجاری وجود داشته باشد که مردم در زمان انتخاب و خرید محصول دچار سردرگمی شوند.

مدت زمان اعتبار علامت تجاری چقدر است؟

در کشور ایران اعتبار علامت تجاری ۱۰ سال بوده است و اگر فرد بخواهد به استفاده از علامت تجاری ادامه بدهند در سال پایانی می توان برای تمدید آن اقدام کنند و اگر غیر از این باشد برند به نام شخص دیگری به ثبت خواهد رسید و حتی اگر تا سه سال استفاده نشوند ابطال خواهد شد.

مجازات سوءاستفاده از برند و نام تجاری

برای اینکه به دعاوی کیفری و حقوقی رسیدگی شود مطابق با قوانین و مقررات نام شرکت تجاری در دادگاههای عمومی تهران انجام خواهد شد. با توجه به قانون ۵۲۹ مجازات اسلامی هر کس که نسبت به جعل مهر، منگنه یا علامت شرکت‌های غیر دولتی که طبق قانون تشکیل شده اقداماتی را انجام بدهد یا با توجه به آگاهی به جعل استعمال کند افزون بر این که باید خسارت را جبران نموده بلکه به حبس از ۳ ماه تا ۲ سال نیز محکوم میشود.

با توجه به نظر قاضی افزون بر این که باید خسارت وارده را جبران کند بلکه به پرداخت جزای نقدی و حبس تعزیری یا هر دوی آنها محکوم می شود.

رسیدگی به شکایت سوءاستفاده از برند و علامت تجاری

با توجه به اینکه دعوای طرح شده حقوقی است یا کیفری رسیدگی به شکایت سوء استفاده از برند و علامت تجاری در محاکم مختلفی مورد بررسی قرار گرفته می شود. این نکته را نیز باید در نظر داشت که محاکم در رسیدگی به دعوای تجاری باید متخصص و با تجربه باشند چراکه این موضوع بسیار اهمیت دارد و به همین جهت باید برای رسیدگی به چنین دعوی از محاکم متخصص و حرفه ای استفاده کرد.

زمانی که سوء استفاده از علامت تجاری و برند به صورت دعاوی کیفری و ضمن شکواییه عنوان شود این موضوع به دادسرای ویژه رسیدگی به دعاوی علامت تجاری ( دادسرای ناحیه ۲۶ تهران ۱۹ سابق) ارجاع می‌شود. پرونده شکایت سوء استفاده از علامت تجاری در دادگاه مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارد و اگر که دادیار یا بازپرس نظری بر رسیدگی به وقوع جرم داشته باشند برای متهم کیفرخواست صادر خواهد شد و یا اگر رسیدگی کننده نظر بر عدم ارتکاب جرم داشته باشد در پرونده شکایت سوء استفاده از علامت تجاری قرار منع تعقیب صادر خواهد شد و در صورت اعتراض شاکی به دادگاه ارسال میشود. برای شکایت سوءاستفاده از برند و علامت تجاری همانند بسیاری از پروسه ها شکایت های دیگر نیاز به بررسی دقیق و طی کردن مراحل قانونی بوده است.

کد خبر 1579336

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برند و علامت تجاری استفاده از برند سوء استفاده علامت تجاری شکایت برند شکایت سوء خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین مشکل قانون جدید آن است که انتقاد از رژیم صهیونیستی به عنوان یک «کشور» دلیل کافی برای یهود ستیز شناخته شدن فرد یا گروه است چرا که اسرائیل به عنوان تجمعی یهودی شناسایی شده است. منتقدین تاکید دارند این قانون تاثیراتی منفی بر آزادی بیان عقیده در آمریکا خواهد داشت و باعث ترس در میان منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی می‌شود.

تعریف توسعه یافته یهود ستیزی اولین بار در سال 2016 توسط «ائتلاف بین المللی بزرگداشت هولوکاست» انجام شد که تاکید دارد: یهود ستیزی هر تصور خاصی از یهودیان است که می‌تواند به عنوان نفرت از آنها بیان شود که از طریق بیان سخنان مختلف و حمایت‌های مالی علیه یهود یا غیر یهودیان یا املاک آنها و موسسات جامعه یهودی و نهادهای دینی آنها صورت پذیرد.

جیری نادلر نماینده دموکرات آمریکایی این قانون را گمراه کننده توصیف کرده که دارای تاثیرات منفی بر آزادی بیان عقیده است چرا که انتقاد از رژیم صهیونیستی یک مساله سیاسی است و نه نژاد پرستانه.

راس فرای نماینده جمهوریخواه آمریکایی در این خصوص گفت: مدت زمان زیادی گذشت تا کنگره برای دفاع از یهودیان آمریکا در برابر یهودی ستیزی در دانشگاه‌های آمریکایی وارد عمل شود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد نباید این قانون تصویب شود چرا که قانون فعلی فدرال از هر گونه اقدام نژادپرستانه، آزار و اذیت و یهود ستیزی منع می‌کند.

جرمی بن عامی رئیس لابی «جی استریت» از حامیان مهم رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز تاکید کرد این سازمان با قانون پیشنهادی ارائه شده در کنگره مخالف است چرا که آن را یک رقابت سیاسی مطرح شده از سوی جمهوریخواهان تلقی می‌نماید.

مت گیتس دیگر نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا معتقد است تغییر دادن تعریف یهود ستیزی و توسعه آن آزادی بیان عقیده را محدود می‌کند.

دانشجویان آمریکایی در آوریل گذشته یک جنبش دانشجویی بی سابقه راه اندازی کردند که توقف همکاری دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی یا شرکت‌های حامی اشغالگری اراضی فلسطین خواسته اصلی این جنبش است.

این اعتراضات به دانشگاه‌های مهمی چون هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و نورث کارولینا توسعه یافته است.

دانشجویان بازداشت شده در این اعتراضات متهم به یهود ستیزی و نفرت پراکنی علیه یهودیان شده‌اند که البته با مخالفت دانشجویان مواجه شده و تاکید دارند دانشجویان یهودی در دانشگاه‌های آمریکا مورد تعرض قرار نگرفته‌اند.

 موسسات حقوقی و مدنی سال گذشته میلادی نسبت به پذیرش تعریف یهودی ستیزی مورد تاکید ائتلاف بین المللی بزرگداشت هولوکاست در سال 2016 به سازمان ملل متحد هشدار دادند و تاکید کردند چنین اقدامی انتقاد از سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی را تضعیف می‌نماید.

این قانون در صورت تصویب نهایی در مجلس نمایندگان باید در مجلس سنای آمریکا نیز به تصویب برسد و پس آن به دولت جو بایدن ارائه می‌شود تا به عنوان قانون لازم الاجرا به موسسات آموزشی و نهادهای مجری قانون ابلاغ شود.

اگر این قانون اجرایی شود احتمالاً رهبران جنبش دانشجویی در دانشگا‌ه‌های آمریکا به اتهام یهود ستیزی تحت پیگرد قرار می‌گیرند و ممکن است این آغازی برای مقابله با هر گونه جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آینده باشد.

دیگر خبرها

  • حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو چند؟!
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • سرمربی پرسپولیس و بهترین تعریف از گل شهاب!
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل