Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودزاده از تمدید فرصت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذرماه امسال خبر داد.

پیش از این فرصت نام نویسی تا ۲۸ آبان ماه بود که برای بار نخست تا نیمه آذر و سپس تا پایان ماه جاری برای بار دوم تمدید شده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر پیشنهاداتی برای تسهیل شرایط ثبت نام طرح جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) ارائه شد که به تأیید اولیه دولت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع برخی محدودیت‌های دست و پاگیر

از جمله این موارد می‌توان به ثبت نام افراد مجرد بالای ۱۸ سال، کاهش سابقه سکونت از در برخی شهرها از ۵ سال به ۲ تا ۳ سال، حذف برخی اقشار از محدودیت‌های زمانی مدت اقامت از جمله نظامیان و روحانیون و همچنین کاهش سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ به ۵ سال اشاره کرد.

قمی‌ها هم امکان ثبت نام پیدا کردند

ضمن اینکه قمی‌ها از ابتدا تا هفته نخست آذر ماه به دلیل آماده نشدن زمین، امکان ثبت نام در نهضت ملی مسکن را نداشتند که در روزهای اخیر با تصویب الحاق اراضی جدید به محدوده شهر قم، این امکان برای آنها فراهم شده که با استقبال خوب شهروندان استان قم مواجه شده است.

قمی‌ها خواستار تمدید مهلت ثبت نام در سامانه ثمن بودند.

پس از این تغییرات هنوز بسیاری از متقاضیان که اخیراً واجد شرایط شده‌اند نتوانسته‌اند ثبت نام خود را انجام دهند.

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه هفته گذشته ۱۰ آذر ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی هم با اشاره به احتمال مهلت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفته بود چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد این زمان تمدید خواهد شد زیرا بنا نداریم تا صف انتظار برای مسکن ایجاد شود.

کارشناسان: حذف محدودیت‌های ثبت نام، به پویایی بیشتر ساخت و ساز کمک می‌کند

هر چند که قبلتر هم برخی کارشناسان از ایجاد محدودیت‌های متعدد برای ثبت نام در طرح‌های حمایتی مسکنی انتقاد کرده بودند که در هفته‌های اخیر برخی از این محدودیت‌ها در مصوبه هیئت دولت و ذیل آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن و برخی هم در شورای عالی مسکن ذیل قانون جهش تولید مسکن اصلاح شده است.

بنا بر این گزارش، از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلاً برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیراً به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تأهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

کد خبر 5367374

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود محمودزاده نهضت ملی مسکن سامانه ثمن وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار تجارت ایران و سوریه لایحه بودجه 1401 گمرک ایران بانک مرکزی ایران سازمان امور مالیاتی قیمت سکه بهار آزادی قیمت کالاهای اساسی نهضت ملی مسکن اوپک وزارت راه و شهرسازی قیمت یورو تجارت خارجی نهضت ملی مسکن محدودیت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با ارزیابی روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن اعلام کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده و به شرط واریز به موقع آورده متقاضیان، ۱۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تا پایان شهریور آماده تحویل خواهد شد.

فرهاد سعیدی در جلسه‌ای با سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند با اشاره به اهتمام شرکت عمران در اجرای باکیفیت و سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: پروژه‌ها هر سه ماهه تعدیل می‌خورد و این امر در قیمت تمام شده واحدها اثر دارد، بر این اساس تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا واحدها سریع‌تر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

وی سهند را پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: باکیفیت‌ترین پروژه‌های کشور در شهر جدید سهند اجرا می‌شود و درحال حاضر ۲۳۵۰۰ واحد نهضت ملی در این شهر اجرا می‌شود.

در این جلسه آخرین وضعیت پروژه‌های مهسان، آزاده، آوین، ال‌آی، صنوبر، شمس و یلدا، بهار و بهارستان مورد ارزیابی قرار گرفت و چالش‌های پیش‌روی پروژه‌ها احصا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، در روزهای اخیر ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی افتتاح شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • (تصاویر) پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند
  • بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد