Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای را یک ضرورت دانست و گفت: شکل‌گیری نهضت سواد رسانه‌ای در برابر موشک‌های فرهنگی دشمن ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر ، ابراهیم رضایی ظهر امروز در بزرگداشت سالروز عروج شهدای عرصه رسانه و شهید داریوش شاهینی و همایش پلاتو آسمانی اظهار داشت: شهید شاهینی با توجه به روحیه و تفکر انقلابی جهادی استحقاق شهادت شدن داشت و یک الگو مناسبی در عرصه رسانه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ویژگی‌های شهید شاهینی را برشمرد و تصریح کرد: این شهید رسانه نه تنها زیر باز زور نمی‌رفت بلکه حق طلب، عدالت‌خواه بود و بر اساس مبانی انقلاب اسلامی با فرهنگ ولایت‌مداری وارد صحنه‌های مختلف می‌شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید داریوش شاهینی پای حق ایستادگی و حلال و حرام رسانه‌ای می‌کرد به چالش جدی در حوزه افکار عمومی در کشور پرداخت و افزود: دشمن سرمایه‌گذاری که در حوزه جنگ نرم و سست کردن باور‌ها و اراده مردم کرده در حوزه اقتصادی انجام نداده است.

رضایی باتأکید بر شکل‌گیری نهضت سواد رسانه‌ای در برابر موشک‌های فرهنگی دشمن تصریح کرد: دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی در جنگ نرم و فرهنگی علیه نظام اسلامی کرده که با فیلتر و سانسور نمی‌توان جلو فعالیت رسانه‌ای دشمن ایستاد فقط باید خیزش برای آگاه‌سازی مردم ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی  مجلس راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای را یک ضرورت دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی باید در ارتقا سطح سواد رسانه‌ای جامعه همکاری و مشارکت کنند.

حمایت ویژه از رسانه‌ها و خبرنگاران برای موفقیت در جنگ رسانه‌ای دشمن ضروری است

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان صداوسیما و سالروز شهادت شهید احمدی‌جوان نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر، در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) از آن حضرت به‌عنوان خبرنگار واقعه کربلا یاد کرد و افزود: اگر حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نبود، «کربلا، در کربلا می‌ماند».

سید حسین ناظر حمایت ویژه از رسانه‌ها و خبرنگاران برای موفقیت در جنگ رسانه‌ای دشمن را مورد تأکید قرار داد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست یاریگر رسانه‌ها در زمینه قوانین، امکانات و نیروی انسانی باشند تا بتوانند در جنگ نابرابر با رسانه‌های دشمن رقابت کنند.

وی مقابله با استکبار در مدیریت افکار و مقابله با امپریالیسم فرهنگی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: شهدای رسانه در این مسیر جان خود را نثار کردند و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

عرصه رسانه و عرصه خبر میدان تکلیف‌مداری است

برادر شهید شاهینی نیز در این مراسم اظهار داشت: عرصه رسانه و عرصه خبر میدان تکلیف‌مداری است و خبرنگاران به‌عنوان واقعیت نگار در جامعه ایفا نقش می‌کنند.

جهانگیر شاهینی با بیان اینکه شهید آوینی الگوی شهید شاهینی بود افزود: شهید داریوش شاهینی هم خبرنگار بود و هم در دوره جوانی به مدیر عرصه خبر مورد اعتماد صدا و سیما قرار گرفت.

میدان بازی رسانه‌ای عوض شده است/ سواد رسانه‌ای مسئولان ناکافی استدانش‌آموزان استعدادهای درخشان آموزش سواد رسانه‌ای می‌بینندرزمایش ارتقاء سواد رسانه‌ای به همت بسیج شهرداری مشهد مقدس برگزار شد

وی شهید شاهینی را فردی دلسوز، تکلیف‌مدار و واقع‌بین عنوان کرد و ادامه داد: امروز فعالان عرصه رسانه در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

شهید داریوش شاهینی که از خبرنگاران سازمان صدا و سیما در سانحه هوایی 15 آذر سال 1384 به فیض شهادت رسید، خبرنگاری تکلیف مدار بود و در راه رضای خدا گام برمی‌داشت.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت سواد رسانه ای شهید شاهینی عرصه رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید