Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@07:47:33 GMT

حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۷۵۰۷

حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی حذف نسخ کاغذی گفت: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ابتدا لازم بود بانک اطلاعات بیمه‌شدگان خود را در سامانه‌های خود کارسازی کرده و سپس بانک اطلاعات شرکای کاری و قوانین بیمه‌ای را در سامانه‌هایمان می‌آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتا ایجاد پایگاه‌های برخط و حذف دفترچه‌های کاغذی و آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود در دستور کار بود.

او افزود: اکنون با پیشرفت میانگین ۸۰ درصدی در نسخ تولید شده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به سرانجام مطلوب برسانیم.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه‌دهنده خدمت پرداخت کنند.

رضایی ادامه داد: فکر می‌کنم موضوع نسخ الکترونیک اصلاح ساختار خوبی است که در حوزه سلامت ایجاد می‌شود و مخاطب آن همه ارکان نظام سلامت از جمله سازمان‌های بیمه‌گر هستند.

آنچه برعهده سازمان‌های بیمه‌گر بود حداقل در سازمان بیمه سلامت به آن پرداخته شد و شرایط نسبتا مطلوبی داریم، اما باید سایر شرکا هم نقش خود را ایفا کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیمه سلامت سازمان های بیمه گر سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها