Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@14:18:22 GMT

وانت برقی تسلا با ۴ موتور ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۷۵۲۹

وانت برقی تسلا با ۴ موتور ساخته می شود

تین نیوز

هنگامیکه تسلا در اواخر ۲۰۱۹ میلادی از سایبر تراک رونمایی کرد، ماسک گفت این وانت عجیب با یک، دو یا ۳ موتور عرضه می‌شود. اما روز گذشته در توئیتی نوشت: تولید با نسخه ۴ موتوره آغاز می‌شود به طوری که کنترل گشتاور و فوق سریع هر چرخ مستقل خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، استفاده از یک موتور مستقل برای هر چرخ سبب می‌شود وانت مذکور بهتر بتواند نیرویی که به هر گوشه فرستاده می‌شود را کنترل کند و در نتیجه کنترل خودرو در سطوح لغزنده یا ناهمواره راحت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر Rivian R۱T تنها وانت برقی موجود در بازار است که از این نوع سیستم استفاده می‌کند.

به گفته ماسک سایبر تراک با استفاده از تنظیمات ۴ موتوری می‌تواند مانند یک تانک دور بزند. علاوه بر آن به نظر می‌رسد سایبر تراک با چرخاندن هر ۴ چرخه به یک سمت بتواند مانند خرچنگ به طور مورب حرکت کند.

به نوشته رویترز، این خودروی برقی با نمونه‌هایی که در شرکت‌های دیگر مانند Hmmer EV شرکت GMC، خودروی F-۱۵۰ لایتنینگ فورد و R۱T شرکت ریویان رقابت کند.

وانت برقی تسلا از فولادی ساخته می‌شود که در توسعه موشک‌ها به کار می‌رود. پیش بینی می‌شود تولید سایبرتراک از سال آینده میلادی آغاز و در ۲۰۲۳ میلادی بیشتر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین خودرو رقابت تسلا وانت برقی وانت برقی تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود