Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون فاوا، محمدرضا طلایی در جلسه بررسی و رفع چالش‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فاوا که با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، برگزار شد، با اشاره به تصویب آئین‌نامه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات در شورای عالی صادرات در دولت گذشته گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها، این آئین‌نامه پشت درهای هیأت دولت باقی ماند و از تصویب دولت بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر فدراسیون و تشکل‌های ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، با مصوب شدن دستورالعمل اجرایی نحوه تشخیص ارز حاصل از صادرات خدمات، این امکان برای صادرکنندگان نرم‌افزار ایجاد شده تا با استفاده از این فرصت، امکان صادرات رسمی نرم‌افزار و خدمات فنی و مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات را پیگیری کنند.

رئیس هیأت مدیره فدراسیون فاوا با اشاره به موانعی که برای استفاده از ارز حاصل از صادرات خدمات فناوری اطلاعات و نرم‌افزار وجود دارد این خواسته را مطرح کرد که امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات خدمات فاوا برای استفاده در حوزه‌هایی مانند واردات تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد.

طلایی گفت: صادرات رسمی خدمات فنی مهندسی، نرم‌افزار و در مجموع دارایی‌های نامشهود به این دلیل که تشریفات گمرکی مانند کالاهای فیزیکی ندارد، باید از طریق صدور پروانه صادرات از سوی سازمان توسعه تجارت مورد پشتیبانی قرار گیرد تا از نظر نهادهای داخلی امکان اثبات صادرات برای صادرکنندگان کالاهای غیر فیزیکی و خدمات ایجاد شود تا بتوانند از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های حوزه صادرات بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر حمایت از صادرات محصولات نرم‌افزاری و خدمات فناوری اطلاعات در دستور کار دولت قرار گیرد، می‌توان در طول ۵ سال آینده ارزش صادرات این حوزه را تا ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش داد.

در این جلسه مسعود شنتیایی عضو هیأت مدیره فدراسیون فاوا و رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات نیز بر ضرورت حمایت از تولید تجهیزات فناوری اطلاعات و رفع موانع واردات مواد اولیه این صنعت تاکید کرد.

وی گفت: صادرات تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات مستلزم حمایت از تولید و بهبود کیفیت محصولات داخلی است.»

همچنین علی‌رضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این جلسه با تشریح مشوق‌هایی که سازمان توسعه تجارت برای محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته‌است، گفت: صادرکنندگان محصولات نرم‌افزاری و خدمات فناوری اطلاعات هم امکان بهره‌گیری از این مشوق‌ها و تسهیلات را دارند.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی سازمان توسعه تجارت در این دوره حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان است افزود: مشوق‌های مناسبی برای توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان توسط سازمان توسعه تجارت در نظر گرفته‌شده‌است. از آنجا که محصولات نرم‌افزاری و خدمات فناوری اطلاعات هم از جمله محصولات دانش‌بنیان محسوب می‌شوند می‌توانند از امکان بازگشت ۱۰ درصد از ارز حاصل از صادرات استفاده کنند و ۹۰ درصد از صادرات محصولات دانش‌بنیان از بازگشت ارز معاف است.

پیمان پاک تاکید کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان وام کم‌بهره برای کمک به صادرکنندگان محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده‌است که این تسهیلات شامل محصولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم می‌شود.

کد خبر 5367389 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی تولید نرم افزار محمدرضا طلایی گوگل فیس بوک نوآوری تحقیقات علمی هوش مصنوعی حاکمیت سایبری ایستگاه فضایی بین المللی ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ربات ایالات متحده امریکا روسیه فناوری فضایی فناوری اطلاعات و ارتباطات تجهیزات فناوری اطلاعات خدمات فناوری اطلاعات سازمان توسعه تجارت محصولات دانش بنیان ارز حاصل از صادرات صادرات خدمات نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده