Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است. بخشی از بیت المال و بخشی از غلّه های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به معلولین و محرومین اختصاص ده .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی زنجان در متن پیامی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند: :" الله الله (ای مالک اشتر! تو را به عنوان مدیر ارشد جامعه هشدار میدهم درباره طبقه مساکین و نیازمندان، زمین گیران و معلولین، پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از بیت المال و بخشی از غلّه های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به معلولین و محرومین اختصاص ده . همواره به فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی برمگردان. (نهج البلاغه، عهدنامه مالک اشتر، فراز هفتم)هفته افراد دارای معلولیت را تبریک گفت.

معلولان زیباترین و بهترین نشانه های الهی با روح لطیف و بی آلایش هستند که باید زمینه ایجاد انگیزه و شور و نشاط را به دور از احساس ترحم و حفظ کرامت آنها در آنها تقویت و فضای بروز خلاقیت را برایشان فراهم کرد.

دیدن این عزیزان در هر روز و ساعت آدمی را به یاد پروردگار یکتا و قادر بی همتا می اندازد و چه بسا این بزرگواران با چهره ای معصوم و پر از احساس ، خلاقیت هایی را به منصه ظهور می گذارد که از بسیاری افراد سالم چنین تراوش فکری ساخته و پرداخته نخواهد بود و آنجاست که شعر معروف ((خدا گر به حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید درِ دیگری)) رنگ و جلوه ی زیبا پیدا می کند و بیانگر این است که معلولیت ، محدودیت نیست.

ارج نهادن به تواناییهای معلولان و تلاش برای احیاء حقوق آنان و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه باید فرهنگ سازی و عدالت اجتماعی در راستای بهره مندی مساوی از منابع، امکانات و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه به شکل مطلوبی فراهم گردد.

اینجانب روز جهانی افراد دارای معلولیت را به تمامی فرشتگان آسمانی و خانواده های این عزیزان تبریک عرض نموده و به همه کسانی که برای این افراد خدمات صادقانه ارائه می کنند، دست مریزاد و خدا قوت می گویم. امیدوارم ضمن ارتقاء همدلی و مشارکت، جهانی سرشار از عدالت و مهرورزی در جهت شناسایی و شکوفایی تمامی توانمندی‌ها داشته باشیم و استعداد‌های افراد دارای معلولیت شکوفا و مورد حمایت قرار گیرند.

آیت الله علی خاتمی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ولی فقیه امام جمعه جامعه زمین مشکلات شور و نشاط خلاقیت شعر معلولان حقوق فرهنگ سازی خانواده امام جمعه جامعه زمین شعر مشکلات ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دکتر محمود شبستری در پیام خود با گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما تاکید کرده است: ماما‌ها با تحمل لحظه‌های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌کنند و علم را به خدمت می‌گیرند تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارند؛

و‌ی افزوده است: جامعه خدوم مامایی از اعضای مهم تیم سلامت و با نقش محوری خود در تامین سلامت زنان و کودکان، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد از این رو روز جهانی مامایی فرصتی برای یادآوری نقش ارزشمند همکاران ماما در نظام سلامت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه کسانی است که در این عرصه با صبر و دلسوزی فراوان نوید بخش بهترین پیام‌های زندگی به مادران و پدران چشم انتظار هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده است: با عنایت به سیاست‌های جمعیتی، توجه به مامایی و توانمندسازی ماما‌ها و ایجاد شرایط تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان در درجه بالای اهمیت قرار می‌گیرد که در ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری که از دغدغه‌های کنونی جامعه است، این قشر پرتلاش نقش مهمی را بر عهده دارند که فردایی بهتر را برای جامعه نوید می‌دهند.

دکتر شبستری روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این قشر صبور و مخلص عنوان کرده است که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون توام با سلامتی برای این عزیزان را مسئلت کرده است.

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر