Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت نفر از قربانیان جنگ یمن از دو ولیعهد عربستان و امارات به اتهام حمایت مالی از تروریسم و ائتلاف با سازمان تروریستی القاعده شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع خبری از هشت نفر از قربانیان جنگ یمن علیه عربستان و امارات در فرانسه به اتهام حمایت مالی این دو کشور از تروریسم و ائتلاف آن‌ها با سازمان تروریستی القاعده در چارچوب جنگ علیه یمن خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با بیان این خبر افزود: وکلای هشت نفر از قربانیان جنگ یمن روز جمعه در فرانسه اعلام کردند موکلان آن‌ها علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زائد، ولیعهد امارات به اتهام حمایت مالی از تروریسم و ائتلاف با سازمان تروریستی القاعده شکایت کرده‌اند.

«جوزف پریهام» یکی از وکلای قربانیان جنگ یمن با اعلام تنظیم این دادخواست گفت: بهترین متحدان و مشتریان سلاح ما در منطقه با بدترین دشمنان ما که حمله سال ۲۰۱۵ به ساختمان مجله «شارلی ابدو» را در پاریس سازماندهی کردند، همپیمان شده‌اند.

در این دادخواست که از سوی سازمان غیر دولتی یمنی «مرکز قانونی حقوق بشر و توسعه» در صنعاء تنظیم شده آمده است: بسیاری از ناظران، همکاری ائتلاف متجاوز سعودی با سازمان القاعده در شبه جزیره عربی علیه نیرو‌های جنبش انصارالله از طریق حمایت مالی، تسلیحاتی و عملیاتی را تأیید کرده‌اند.

به گفته شاکیان این پرونده، ائتلاف متجاوز سعودی احتمالاً از طریق بزرگترین نهاد بانکی امارات (FAB) اموالی را به القاعده در مقابل خروج اعضای این سازمان از شهر‌های یمنی تحت سیطره خود پرداخت کرده است.

وکیل «پریهام» همچنین به وکالت از هشت قربانی جنگ یمن، دو ولیعهد عربستان و ابوظبی و رئیسان ستاد ارتش دو کشور را به شکنجه، ربایش، جرایم جنگی و تشکیل باند جنایتکار تروریستی متهم کرد و افزود: قوه قضائیه فرانسه این اختیار را دارد که از دو ولیعهد عربستان و امارات شکایت کند.

ناظران معتقدند این دادخواست می‌تواند قاضی بازپرس را برای آغاز تحقیقات درباره این اتهامات به صورت خودکار تعیین کند، هر چند هر گونه اقدام و تصمیم گیری در این خصوص احتمالاً با مانع مصونیت مقامات سیاسی مواجه خواهد شد.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، یمن در طول هفت سال تجاوز ائتلاف سعودی گرفتار یکی از بدترین فاجعه‌های انسانی در جهان بوده است و دو سوم مردم آن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. به گفته سازمان‌های غیر دولتی در این جنگ تا کنون ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قربانیان جنگ یمن تروریسم حمایت مالی از تروریسم امارات قربانیان جنگ یمن عربستان و امارات حمایت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

به گزارش الجزیره،وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاه‌های بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت‌های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد. هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش‌های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشور‌های عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود