Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یقینی، دبیرمجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اقبال مردم در این سال‌ها باعث شد، جریان تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی قوت پیدا کند اظهار کرد: بدون اقبال مردم به نوشت افزار ایرانی اسلامی، جریان تولید این نوشت افزار پیش نمی‌رفت و به یک فعالیت حاکمیتی پرفشار تبدیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در قلب بازار نوشت افزار مشاهده می‌کنیم، استقبال مردم از نوشت افزار ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس اتفاق ویژه‌ای در بازار نوشت افزار ایرانی اسلامی رقم نزد و موج جدیدی در زمینه تهیه نوشت افزار ایجاد نکرد. میزان تاثیر بازگشایی مدارس در فروش نوشت افزار به ده درصد می‌رسد که این میزان، آمار تاثیرگذاری در این بازار نبوده است.

دبیرمجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی بیان کرد: تاثیر نگذاشتن بازگشایی مدارس در تهیه نوشت افزار ایرانی اسلامی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از یک سو مدارس آنچنان که باید و شاید باز نشده‌اند، از سوی دیگر خانواده‌ها به بازگشایی مدارس اعتماد ندارند. در این میان تعدادی در اوایل مهر ماه نوشت افزاشان را تهیه کردند و نیاز دارند دوباره این کالا را بخرند. از سوی دیگر برخی توان مالی لازم برای تهیه دوباره نوشت افزار را ندارند.

یقینی با اشاره به اینکه نوشت افزار‌های ایرانی اسلامی توانسته اند، نیاز بازار  به این کالا را تامین کنند ابراز کرد: در برخی اقلام نوشت افزار نه تنها کمبود نداریم بلکه می‌توانیم صادرکننده باشیم، چون دو برابر نیاز کشور تولید می‌کنیم. نیاز کشور در زمینه محصولات کاغذی پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور ۱۵۰ میلیون بود و هم اکنون ۳۰۰ میلیون محصول کاغذی تولید می‌کنیم. میزان تولید ما در خودکار دو برابر نیاز کشور، در پاک کن یک و نیم برابر، در زمینه محصولات تلقی و کیف و جامدادی هم به همین منوال است.

وی اظهار کرد: در زمینه برخی محصولات نوشت افزار باید به صادرات فکر کنیم تا هم تنوع محصولات را افزایش و هم مسیر رشد را ادامه دهیم. میزان مصرف نوشت افزار ایرانی اسلامی در بازار به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد. این میزان در زمینه خودکار ۹۰ تا ۹۵ درصد، در زمینه‌های دفتر و محصولات تلقی به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. میزان مصرف کیف و جامدادی ۸۰ درصد است. برخی محصولات مانند اقلام اداری از جمله پانچ، منگنه، سوزن منگنه و برخی انواع چسب را در کشور تولید نکردیم. جای دارد در زمینه محصولات دیگر در مسیر صادرات قرار بگیریم.

یفینی ادامه داد: مسیر صادرات نوشت افزار‌های ایرانی اسلامی از سه چهار سال پیش آغاز شده  و به مزیت نسبی در زمینه قیمت و کیفیت رسیدیم به طوری که می‌توانیم با محصولات چینی و هندی که بازار منطقه را در دست دارند رقابت کنیم. در سه سال گذشته مسیر صادرات بسیار سخت بود. به تازگی دولت به بحران ارزی پی برده است، از این رو روی صادراتی که برای کشور ارزآور باشد، تمرکز می‌کند. این کار زمان‌بر است. 

دبیرمجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی بیان کرد: مسیر صادرات نوشت افزار ایرانی اسلامی را آغاز کردیم، امیدواریم در دو سال آینده میزان آن را اعلام کنیم و بتوانیم حداقل در کشور‌های حاشیه‌ای و منطقه مزیت قیمتی و کیفی داریم از تمام موارد تسهیلگر برای این امر استفاده کنیم. از جمله مواردی که با مشکل مواجه هستیم می‌توان به بحث حمل و نقل اشاره کرد. با تسهیل در این امر می‌توان اتفاقات عجیب و غریبی را در زمینه صادرات نوشت افزار رقم زد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی مدارس نوشت افزار ایرانی اسلامی نوشت افزار ایرانی اسلامی بازگشایی مدارس مسیر صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است