Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@23:19:38 GMT

پرسپولیس- استقلال؛ در بند هیچ!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۸۹۲۳

پرسپولیس- استقلال؛ در بند هیچ!

همه چیز انگار فقط برای رفع تکلیف بود؛ تمامی عوامل این دیدار وظیفه خود را به بدترین شکل ممکن انجام دادند.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امروز بین دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس به بدترین شکل ممکن به اتمام رسید. دو تیم در خلق موقعیت و ایجاد خطر روی دروازه یکدیگر ناکام بودند و تمام جریان مسابقه به اعتراض به داوری، سوت های متوالی و حرکات قابل پیش بینی سپری شد؛ شاید بدترین از این امکان نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

1- همین آمار و ارقام خودش گویای همه چیز است. دو تیم مدعی پایتخت حتی موفق به زدن یک ضربه در چارچوب یکدیگر نشدند و شاید یک موقعیت بالای 80 درصد گل در جریان این 90 دقیقه روی دروازه ها خلق نشد. با تماشای این عکس احتمالا نیازی به صحبت دیگری در مورد این دربی باقی نمی ماند.

 

 

2-همه چیز در این دربی به قابل پیش بینی ترین شکل ممکن آغاز شد. ترکیب دو تیم را از یک هفته پیش هم می شد حدس زد و اگر تغییری بر اساس اجبار ایجاد شد (مثلا غیبت وریا و حضور دانشگر در سمت راست) با محتاطانه ترین رویکرد شکل گرفت. طبیعتا از این حجم شدید میل به احتیاط یا ترس نمی توان چیزی بیشتر از 45 دقیقه نخست انتظار داشت؛ یکی از بدترین نیمه های دربی در طول تاریخ تقابل دو تیم.

 

 

3-با این سیستم پرسپولیس و البته عدم وجود هافبک بازی ساز در میانه میدان، احتمالا مهم ترین راه حل گلزنی از کناره ها بوده است. برای رسیدن به این هدف باید شاهد اضافه شدن هافبک های دفاعی به جناحین برای تشکیل مثلث و برتری عددی باشیم، اما بر خلاف دو بازی قبل امروز این اتفاق در نیمه اول توسط کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک رخ نداد و به همین علت این تیم در خلق حتی یک فرصت گلزنی مسلم نیز ناکام بود.

 

 

4- استقلال با قرار دادن محمد دانشگر به جای وریا غفوری در ترکیب قاعدتا شانس کمتری برای نفوذ از جناحین داشت. میل آبی پوشان به استفاده از عمق دفاع نسبتا کند پرسپولیس منجر به خلق تنها موقعیت مهم نیمه اول شد (چه آفساید بود و چه نبود)، اما در ادامه شلوغی در مقابل محوطه پرسپولیس و هوشیاری هافبک های دفاعی این تیم باعث شد در نیمه اول دیگر شاهد تکرار چنین صحنه ای استقلال نباشیم.

 

5- در دقایق ابتدایی نیمه دوم شاهد خلق دو موقعیت روی دروازه استقلال بودیم که هر دو به علت اضافه شدن وینگرها و جلو آمدن هافبک های دفاعی پرسپولیس ایجاد شد. این دو فرصت نوید نیمه دومی متفاوت می داد و به نظر می رسید پرسپولیس با میل بیشتر به هجوم وارد زمین شده، اما در نهایت جریان مسابقه به حالت عادی برگشت و هیچ تغییری در ادامه دیده نشد.

 

6- سوت های فراوان و ممتد داوری قطعا یکی از دلایل زشت شدن این دربی بود. حالا که هوادار در استادیوم نیست دلیلی به خطا اعلام کردن کوچک ترین برخورد وجود ندارد، اما تئوری کلیشه ای "مدیریت جریان مسابقه و در نرفتن بازی از دست داور" باعث شد بنیادی فر از هیچ برخوردی نگذشته و به خراب شدن روند حرکت دو تیم ترسوی این دربی کمک کند. مثلا این همه اعتراض و خطا و فقط سه دقیقه وقت اضافی؛ فقط انگار هدف داور و عوامل برگزاری مسابقه زودتر رها شدن از شر دربی است.

 

 

7- هر هفته هم در مورد داوری بنویسیم فرقی نمی کند. کادر فنی هر دو تیم به خصوص استقلال در طول مسابقه اعتراض فراوانی به عملکرد داوری داشتند و این روند حتما در مصاحبه های بعد از بازی، فردا و تا هفته های دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد. این بخش تا ورود VAR به ایران احتمالا پای ثابت هر نگاهی به جریان یک مسابقه در ایران خواهد بود.

 

8- این عوامل دست به دست هم دادند تا این دربی به بدترین شکل ممکن برگزار شود؛ ترس بیش از حد دو سرمربی- اعتراض فراوان دو تیم- سوت های ممتد و خسته کننده داور و قابل پیش بینی بودن تغییرات. پرسپولیس و استقلال در فصل جاری کارنامه فاجعه بازی از نظر خلق موقعیت و گلزنی دارند و عجیب بود اگر نتیجه دیگری به جز تساوی بدون گل رقم می خورد.

استقلال تهران پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران ترین شکل ممکن دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت؛ پاسخ سپاهان به شکایت پرسپولیس

باشگاه سپاهان اعلام کرد که به‌زودی از باشگاه پرسپولیس به نهادهای ذی‌ربط شکایت می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نوشت: « در طول مسابقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و همچنین قبل و بعد از مسابقه، هواداران ‌تیم میزبان با استفاده از الفاظ رکیک، اقدام به فحاشی نسبت به تیم سپاهان نمودند؛ این در شرایطی است که متأسفانه علی‌رغم تذکرات قبلی، اقدامی درباره جلوگیری از این رفتار صورت نگرفت.

جابه‌جایی بانوان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها+ عکس و فیلم

همچنین برخی از هواداران بانوی منتسب به تیم میزبان، اقدام به رفتارهای ناشایست در طبقه فوقانی نمودند که نیروهای امنیتی به دلیل مخاطرات رفتارهای این هواداران، اقدام به تغییر محل جایگاه هواداران بانوی تیم میزبان کردند.

از همین رو باشگاه سپاهان با ارائه مستندات کامل، به نهادهای مربوطه شکایت خواهد کرد».

به گزارش تسنیم، باشگاه پرسپولیس پیش‌تر اعلام کرده بود که از سپاهان شکایت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت؛ پاسخ سپاهان به شکایت پرسپولیس
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • تراکتور صدرنشین لیگ را متوقف کرد/ تعارف استقلال به پرسپولیس
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • حسینی در تبریز استقلال را تنها نگذاشت
  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • شایعه جدید برای آخرین بازی استقلال و پرسپولیس