Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار زنجان گفت: با مساعدت رئیس‌‌جمهور اعتبار احداث ساختمان توانبخشی تامین شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 12 آذر ماه مصادف با روز جهانی معلولان است که در همین رابطه سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان در سال جاری با حضور استاندار و مسئولان استانی و برخی از معلولان استان برگزار شد که در این جلسه معلولان دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن افشارچی، استاندار زنجان با تبریک روز جهانی معلولان اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و زیرساخت‌ها و پروژه‌های کلان و بزرگ جامعه، در این میان مناسب‌سازی که هزینه‌های آن نیز بسیار کمتر است جای تعجب است که این گونه مسائل ساده که می‌توان به راحتی حل کرد در جلسه‌ای مطرح شود و برای آن نیز کمیته نظارت تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: هیچ پروژه عمومی در شهر که زیرساخت‌ها و مناسب سازی‌های آن برای معلولان انجام نگرفته باشد افتتاح نخواهد شد مگر اینکه پیمانکار پروژه، مناسب‌سازی آن را برای معلولان انجام داده باشد.

استاندار زنجان افزود: مشکلات رمپ، آسانسور، سرویس بهداشتی مناسب معلولان، درب‌های باز شو، تامین اتوبوس ویژه معلولان موارد خیلی ساده‌‌ای هستند که متاسفانه تبدیل به دغدغه برای معلولان شده است. 

استاندار زنجان: طرح نهضت ملی مسکن "اقتصاد" را از رکود خارج می‌کنداستاندار زنجان: پذیرفتن مسئولیت در شرایط حال حاضر جامعه نیاز به شجاعت داردگزارش تسنیم نتیجه داد/ استاندار زنجان برای حل مشکل فرودگاه زنجان پای کار آمد

وی افزود: مسئولان استانی باید وقت و انرژی خود را برای کارهای بزرگتر صرف کنند و مشکلات ساده معلولان احتیاج به انرژی ندارد زیرا کار بسیار ساده‌ای است و می‌توان آن را بدون برگزاری جلسه و گفتمان به راحتی حل کرد.

افشارچی گفت: در سفر ریاست جمهوری بودجه‌ ساختمان توانبخشی بهزیستی تامین شده و امیدواریم تا انتهای سال 1402 بتوانیم آن را به بهربرداری برسانیم.

در ادامه محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیاز آن‌ها یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی جوامع است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی و برقراری عدالت در استفاده از امکانات جامعه حق همه از جمله معلولان جامعه است گفت: سال 83 قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصویب شد که در سال 96 نیز با مشارکت موسسات و دستگاه‌های مرتبط مورد بازنگری قرار گرفت و بر همین اساس طبق ماده دو قانون حمایت از افراد معلول در مورد مناسب سازی، کلیه وزارتخانه‌ها موظف شدند در طراحی معابر طوری عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی افراد دارای معلوم نیز فراهم شود.

محمدی قیداری گفت: طبق ماده چهار، شهرداری‌ها موکلف به صدور پروانه احداث ساختمان و اماکن عمومی با رعایت ضوابط و استانداردها لازم هستند تا دسترسی افراد معلول را به اماکن عمومی فراهم نمایند.

وی گفت: درست است که کارهای در سطح شهر انجام شده اما کافی نیست و انتظار ما از شهرداری‌ها بالاست و درخواست می‌کنیم مناسب‌سازی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار زنجان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تأکید رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ویژه موضوع بیکاری در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با صدور این دستور خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، خواستار تشکیل این کارگروه ویژه در هفته جاری شد.

در این راستا رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار بیکاری از جمله لرستان شد.

استاندار لرستان نیز پیرو این دستور، با تشکیل این کارگروه به‌صورت ویژه موضوع اشتغال استان را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6098067

دیگر خبرها

  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه