Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر

شهردار بندر بوشهرگفت: در راستای تحقق نظم و انضباط اداری، مالی و مدیریت شهری در بخش‏های مختلف پروژه شهرهوشمند بوشهر به عنوان از اولویت‌های این شهرداری است.

حسین حیدری روز شنبه در نشست بررسی پروژه شهر هوشمند بوشهر افزود: هوشمندسازی یک سری الزامات دارد که باید در کارگروهی تخصصی آنالیز و به شهرداری بندر بوشهر اعلام شود تا با بررسی وضع موجود چشم اندازهای پیش روی این پروژه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح هوشمندسازی شهر بوشهر باید هر چه سریع‎تر نهایی شود چرا که این موضوع به پیشبرد اهداف مدیریت شهری نیز کمک شایانی می‏‎کند.

 شهردار بندر بوشهر ادامه داد: طرح شهر هوشمند در بخش نیروی انسانی و مالی بسیار مهم است و برای رسیدن به نظم در این حوزه‎ ها و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای فساد ستیزی نیز کمک می‎کند.

وی یادآورشد: در شهر بوشهر آمار فوتی‎ ها بالا است که در این راستا  برای کاهش این آمار نصب دوربین های کنترل سرعت در نقاط پرتردد مورد توجه  شهرداری قرار گرفته و باید عملیاتی شود.

حیدری افزود: باید در کارگروهی تخصصی و ویژه تمام راهکارهای مورد نیاز برای کاهش تصادفات و فوتی ها در بوشهر بررسی شود چرا که وجود حتی یک فوتی ناشی از تصادف نیز آماری بالا است و باید بخوبی مدیریت شود.

دشتی

جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه معلولین در گلستان غدیر شهر شُنبه  از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

 دبیر جشنواره بازی‌های بومی محلی شُنبه در این ارتباط گفت: معلولیت پدیده‌ و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بشر است که توجه ویژه به این افراد ضروری است.

ابراهیم ابراهیمی اظهار کرد: معلولین در زندگی دارای مسائل و مشکلات بسیاری هستند که باید با فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه زمینه شکوفایی استعدادها را در درون آنها زنده کرد.

وی  با بیان اینکه ۲۰ معلول جسمی و حرکتی در جشنواره بازی‌های بومی محلی حضور داشتند، افزود: ارج گذاشتن به جامعه معلولین و آشنایی با توانمندی‌های آنها و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

**

پویش پیاده‌روی کتاب در شهر خورموج برگزار شد

 تسهیل‌گر باشگاه کتاب‌خوانی یار مهربان در ارتباط با این پویش گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انس بیشتر کودکان و نوجوانان به مطالعه، باشگاه کتاب‌خوانی یار مهربان پویش پیاده‌روی کتاب را با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم" برگزار کرد.

اسماء خواجه‌زاده با بیان اینکه سه باشگاه کتاب‌خوانی "مهرورزان، مند و مفتون" در این برنامه حضور داشتند، اظهار کرد: در این پویش ۱۸ نفر از کودکان و نوجوانان باشگاه‌های کتاب‌خوانی و والدین آنها بعد از ورزش پیاده‌روی به خوانش کتاب پرداختند.

وی افزود: اهدا کتاب از سوی باشگاه کتاب‌خوانی یار مهربان به والدین جهت مطالعه خود و فرزندان دیگر بخش این پویش بود که بعد از خوانش می‌توانند کتاب‌ها را با هم تبادل و از دیگر عناوین نیز استفاده کنند.

خواجه‌زاده بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند جهت افزایش سرانه مطالعه پس از استفاده کتاب‌ها آنها را در اختیار دیگر علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی و یا به باشگاه برای توزیع بین عموم مردم و یا کتاب‌خانه‌ها تحویل دهند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی کودکان و نوجوانان و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه والدین و اعضای باشگاه‌ها دیگر برنامه‌های این پویش بود.

**

یک دوره کارگاه‌ بازیگری تئاتر در شهر کاکی آغاز شد

 مسئول انجمن نمایش کاکی در این ارتباط گفت: از صبح امروز یک دوره کارگاه‌ بازیگری تئاتر جهت آشنایی با هنرهای نمایشی در فرهنگ‌سرای شهر کاکی آغاز شد.

حمید ظریف‌خواه با اشاره به اینکه عبدالرضا نصیری مدرس این کارگاه آموزشی است، اظهار کرد: ۲۰ هنرجو در این دوره ۱۵ جلسه ای به آموزش اصول اولیه بازیگری و ارتقا فن بیان، آمادگی جسمانی و حرکت بدن و آشنایی با صحنه‌های مختلف نمایشی و موضوعات دیگر خواهند پرداخت.

وی افزود: ترویج هنر به ویژه تئاتر از اهداف برگزاری این دوره است تا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب فاصله‌ای میان جوانان و نوجوانان و این مولفه تاثیرگذار ایجاد نشود.

دیلم

فراخوان کشوری چهارمین رویداد فرهنگی " روز لیراوی " در حوزه شهرستان دیلم استان بوشهر منتشر شد

مسئول ستاد برگزاری روز لیراوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین دوره این رویداد فرهنگی در قالب همایش با محورهای زبان و ادبیات مردم، طب سنتی و گیاهان دارویی و مسئولیت اجتماعی نفت در لیراوی،  ۲۰ دی امسال برگزار خواهد شد.

علیرضا  خلیفه زاده افزود: از همه محققان، پژوهشگران ، هنرمندان، دانشجویان و دانش پژوهان جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه فرهنگی روز لیراوی دعوت به همکاری می‌شود و می‌توانند آثار خود را تا یک روز قبل از برگزاری این رویداد ارایه دهند.

وی اظهارکرد: این مراسم با رعایت شرایط بهداشتی و به صورت حضوری در یکی از روستاهای لیراوی شهرستان دیلم برگزار خواهد شد و شماره تلفن ۰۹۱۷۷۷۲۲۳۳۹ و واتساپی ۰۹۱۷۳۷۲۹۳۰۳ آماده پاسخگویی جهت نحوه و حضور شرکت کنندگان در این برنامه است.

خلیفه زاده گفت: مرزداران با وفای لیراوی سابقه‌ای دیرینه در ساحل خلیج فارس دارند و  امروزه تحقیقات باستان شناسان از آثار زندگی و تمدن هفت هزار ساله در این ناحیه و تپه‌های روستای عامری گزارش داده‌اند اما نخستین نشانه حضور تاریخی این طایفه به میانه قرن ششم هجری و تحرکات آغازین اتابکان لُر بزرگ مربوط می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری روز لیراوی افزود: آثار تل چگا سفلی در ناحیه زیدون و در مجاورت خاک لیراوی به طور علمی کاوش شده و آثار مکشوف شده نشان از تمدنی غنی در پسکرانه  خلیج فارس دارد.

وی که نویسنده، مورخ و خلیج فارس پژوه جنوبی است در فصل هفتم کتاب "هفت شهر لیراوی و بندر دیلم" با مروری بر کوچ اقوام لُر بزرگ به نواحی جنوبی ایران به تبیین تاریخ ۹۰۰ ساله بلوک و طوایف لیراوی پرداخته است.

لیراوی از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

تنگستان 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان گفت: مرحله نخست طرح ممیزی بهداشتی و پایش مراکز تکثیر میگو شهرستان تنگستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور با هدف تضمین سلامت لارو میگو تولید شده فصل پرورش ۱۴۰۱ آغاز شد.

امین کریمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تکثیر و تولید لارو موتور محرکه صنعت پرورش میگو در استان است از این رو تولید لارو با کیفیت و فاقد بیماری از اهمیت بسیار بالایی در این صنعت برخوردار است.

وی بیان کرد: به همین منظور جهت صیانت از صنعت آبزی‌پروری استان و کنترل بیماری‌های میگو، شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان نسبت به برنامه‌ریزی جهت انجام این طرح (در سه مرحله و در بازه زمانی مشخص تا زمان تولید لارو میگو) بر اساس برنامه ملی ریشه‌کنی بیماری لکه سفید میگو اقدام کرده است.

کریمی ادامه داد: در این طرح تمامی ۱۵ مرکز تکثیر فعال شهرستان با استفاده از توان کارشناسی شبکه دامپزشکی تنگستان و مشارکت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر طی یک هفته کاری مورد ممیزی بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی گفت: شهرستان تنگستان با داشتن ۱۵ مرکز تکثیر میگو فعال و تولید حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه لارو میگو در سال جاری، قطب تکثیر میگو در کشور بوده است.

وی افزود: لارو میگو تولیدی در این شهرستان علاوه بر ذخیره سازی در استخرهای پرورش میگو استان بوشهر، به مزارع پرورش میگو در سایر استان‌های میگو پرور کشور نیز ارسال می شود.

کریمی اظهار کرد: در فصل گذشته از ۲۲ مزرعه پرورشی سایت دلوار شهرستان تنگستان در مجموع یکهزار و ۶۹۱ تن میگو تولید و همچنین ۱۳۸ مورد نمونه‌برداری از مراکز تکثیر و پرورش انجام شد.

برچسب‌ها حسین حیدری تنگستان شهرستان دشتی شهرداری بوشهر شهر هوشمند بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین حیدری تنگستان شهرستان دشتی حسین حیدری تنگستان شهرستان دشتی شهرداری بوشهر شهر هوشمند بندردیلم باشگاه کتاب خوانی شهرستان تنگستان استان بوشهر لارو میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است